Selfmanagement a řízení lidských zdrojů

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi

PředmětSelfmanagement a řízení lidských zdrojů (SM)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantPhDr. Eva Půlkrábková ( pulkrabkova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • OBSAH PŘEDMĚTU:
    Sebepozorování, sebereflexe
    Tvořivost, kreativní myšlení
    Sociální kompetence
    Sociální interakce
    Sociálně komunikační dovednosti
    Náročné životní situace
    Zvládání emocí
    Problémový klient
    Konstruktivní řešení problémů
    Duševní hygiena
    Psychodiagnostika
    Projektivní techniky
  • POŽADAVKY K ZÁPOČTU: •Aktivní účast •Vystoupení s referátem ve výuce

Doporučená literatura

  • BEDRNOVÁ, E. Management osobního rozvoje. 1.vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-198-0
  • JAROŠOVÁ, E. Trénink sociálních a manažerských dovedností. 1.vyd. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-048-1.
  • NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1.vyd. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7.
  • PŮLKRÁBKOVÁ, E. Selfmanagement a řízení lidských zdrojů. Studijní opora, VŠPJ, 2010.
  • CAPPONI, V. - NOVÁK, T. Sám sobě psychologem. 2.vyd. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-362-6.
  • KLAPAČ, M. Psychologie v praxi. 2.vyd. Praha: Transal Books, 1994. ISBN 80-900954-1-0.
  • KOMÁRKOVÁ, R. Aplikovaná sociální psychologie III. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0180-4.
  • WHITMORE, J. Koučování. 2.vyd. Praha: Management Press, 2004. ISBN80-7261-101-1.

Anotace

Cílem předmětu je naučit studenty pozorovat vlastní chování a využívat metody vedoucí k usměrňování chování či k žádoucí změně chování. Ve výuce je kombinován výklad lektora s interaktivními cvičeními formou testů a projektivních technik s následným rozborem osobnosti.    


Znalosti: Student rozlišuje tři základní složky sebepojetí a je si vědom jejich provázanosti. Student ví, v čem spočívá prevence náročných životních situací, a v případě, že nastanou, zná adekvátní opatření, která mohou pomoci s jejich zvládáním.


Dovednosti: Student je schopen introspekce. Student umí ovládat své emoce, dokáže rozpoznat, jaké emoce převládají u jeho komunikačního partnera, a následně zvolí vhodný způsob komunikace. 


Obecné způsobilosti: Na základě porozumění sobě samému je student schopen rozumět i druhým.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím