Firemní vzdělávání a rekvalifikace dospělých

Studijní plán: Finance a řízení - platný od ZS 2013/2014

PředmětFiremní vzdělávání a rekvalifikace dospělých (FVRD)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Kateřina Berková, Ph.D.
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Úloha a postavení současného vzdělávacího systému. Vztah mezi vědními disciplínami: psychologie, pedagogika a didaktika.
  • Světové psychologicko-pedagogické směry a jejich modely učení.
  • Základní psychologické aspekty vzdělávání dospělých.
  • Kvalifikační a profesní struktura z pohledu vzdělávání a trhu práce.
  • Funkce ekonomického vzdělávání. Klasifikace cílů ekonomického vzdělávání.
  • Didaktické zásady a gnoseologické postupy ve vzdělávání.
  • Moderní koncepce, metody a organizační formy ekonomického vzdělávání.
  • Technická podpora vyučovacího procesu (prostředky, pomůcky).
  • Motivace studentů při jejich vzdělávání.
  • Typy a fáze vyučovací jednotky. Rozbor ukázky.
  • Rétorické schopnosti přednášejícího.
  • Aplikace psychologicko-pedagogicko-didaktických aspektů na výklad vybrané účetní problematiky.
  • Aplikace psychologicko-pedagogicko-didaktických aspektů na výklad vybrané daňové problematiky.
  • Aplikace psychologicko-pedagogicko-didaktických aspektů na výklad vybrané mzdové problematiky.

Doporučená literatura

  • ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
  • http://www.nuov.cz/ (portál Národní ústav pro vzdělávání)
  • HRONÍK, František. Hodnocení pracovníků. Vedení lidí v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1458-2.
  • MUŽÍK, Jaroslav, KRPÁLEK, Pavel. Lidské zdroje a personální management. Praha: Academia, 2017. ISBN 978-80-200-2773-3.

Anotace

Kurz si klade za cíl vytvořit předpoklady pro uplatnění absolventů v oblasti firemního vzdělávání dospělých a rekvalifikování pracovníků. Absolvent se bude moci uplatnit jako lektor nebo školitel. Kurz je zaměřen na komplexní výklad vybraných psychologicko-pedagogických otázek doprovázených didaktickými prvky se zřetelem na moderní koncepce a metody ekonomického vzdělávání aplikované na profesní a kvalifikační strukturu pracovníků, které jsou nezbytné pro přípravu budoucích lektorů. Kurz je zakončen zápočtem, který se skládá z písemného znalostního testu (max. 100 bodů). Prostřednictvím přednesení dobrovolné prezentace v podobě ukázky výkladu na vybrané odborné téma lze získat 10 bodů, které se započítají do celkového hodnocení. Docházka na cvičení je povinná, tolerují se dvě neomluvené absence. Min. úspěšnost pro složení zápočtu je 70%.


Znalosti: Student bude schopen rozlišit mezi vědními disciplínami – psychologie, pedagogika a didaktika a vysvětlit jejich úlohu ve výchovně vzdělávacím procesu. Popíše základní světové psychologicko-pedagogické směry a jejich zástupce. Vysvětlí hlavní didaktické aspekty související s didaktickou transformací a komplexní metodologií využitelnou při firemním vzdělávání.


Dovednosti: Student aplikuje adekvátní metodologii ekonomického vzdělávání na konkrétní kvalifikační strukturu pracovníků s přihlédnutím k hlavním zákonitostem psychologie dospělých. Bude schopen řečnického taktu a správné argumentace.


Student je schopen aktivně vést a organizovat kolektiv, vhodně jej motivovat, individuálně přistupovat k jednotlivcům, pružně reagovat na kritické situace a kriticky myslet.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím