Rovnost pohlaví-úvod do gender studies

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014

PředmětRovnost pohlaví-úvod do gender studies (Rpu)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantPhDr. Eva Půlkrábková ( pulkrabkova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • PRÁVNÍ NÁSTROJE A INSTITUCE NA PODPORU POLITIKY ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ.
  • KULTURNÍ ASPEKTY ROZDÍLŮ MEZI MUŽI A ŽENAMI.
  • TEORIE MUŽSKÝCH A ŽENSKÝCH ROLÍ, MUŽSKÁ A ŽENSKÁ IDENTITA.
  • ROZDÍLY MEZI MUŽI A ŽENAMI V KOGNITIVNÍCH FUNKCÍCH.
  • GENDER A INTELIGENCE.
  • ŠKÁLA FEMINITY A MASKULINITY.
  • MĚNÍCÍ SE NÁZORY NA KARIÉRU, MANŽELSTVÍ A RODINU.
  • RODINA JAKO IMITAČNÍ MODEL VZORCŮ CHOVÁNÍ.
  • DĚLBA PRÁCE V RODINĚ A PÉČE O DÍTĚ.
  • PROFIL EMANCIPOVANÉ ŽENY.
  • GENDEROVÉ NEROVNOSTI V ORGANIZACÍCH.
  • SEXUÁLNÍ OBTĚŽOVÁNÍ NA PRACOVIŠTI.
  • FORMY DISKRIMINACE VE SPOLEČNOSTI.
  • NOVÝ SYSTÉM GENDEROVÝCH VZTAHŮ.
  • AKTIVNÍ ZPŮSOB ŽIVOTA, ROVNOPRÁVNOST, VZÁJEMNÝ RESPEKT A OCENĚNÍ.

Doporučená literatura

  • GILLIGANOVÁ,C. Jiným hlasem. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-402-8.
  • KŘÍŽKOVÁ, A. - PAVLICA, K. Management generových vztahů. Praha: Management Press, 2004. ISBN: 80-7261-117-8.
  • MOIR, A. - MOIR, B. Proč muži nežehlí. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-945-4.
  • OAKLEYOVÁ, A. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.
  • VĚŠINOVÁ, E. - MAŘÍKOVÁ, H. Společnost žen a mužů z aspektu gender. Praha: Open Society Fund, 1999. ISBN 80-7254-374-1.

Anotace

Cílem předmětu je uvedení studentů do genderové problematiky. Studenti získají v rovině teoretické základní znalosti o biologických a psychologických rozdílech obou pohlaví. Na jejich základě je poté budován vzájemný respekt a ocenění.


 


Znalosti: Student umí vysvětlit základní biologické a psychologické rozdíly mezi muži a ženami a je si vědom toho, jak probíhá proces socializace mužských a ženských rolí.


 


Dovednosti: Student dovede objektivně a nezaujatě diskutovat o stereotypech a předsudcích, které jsou spojeny s genderovou problematikou. Student je schopen poukázat na genderové nerovnosti a diskriminace, ke kterým ve společnosti dochází.


Obecné způsobilosti: Student je připraven na efektivní skloubení úspěšné pracovní kariéry a spokojeného rodinného života.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím