Studijní plán: Cestovní ruch - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2009/2010

Předmět ()
Garantuje ()
Garant
Jazyk
Počet kreditů
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA
Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. ZA
Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 4 kr. ZA
Erasmus - Finance a řízení - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. ZA
Erasmus - Počítačové systémy - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. ZA
Erasmus - Porodní asistentka - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. ZA
Erasmus - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. ZA
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. ZA
Erasmus - Zdravotně sociální pracovník - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. ZA

Sylabus

  • Content:
    1. Introduction of methodology and literature, Introduction to international marketing, definitions and foundations
    2. Theoretical approach – marketing schools of international marketing, international strategies and cultural research done.
    3. International environment – analysis and challenges of political and legislative differences, economic and cultural (traditional) differences
    4. International environment – analysis and challenges of economic, historical and socio-cultural differences, impact of traveling and immigration
    5. Research in international environment – obstacles and challenges of different perception of research in different cultures
    6. Planning in international markets –perspective of long-term planning and development to enter new international markets
    7. International market segmentation
    8. Differential positioning in different international markets, International niche marketing
    10. Creating international products – unification and branding
    11. Pricing for different international markets, Distribution channels in different international markets – cultural and technological influences
    12. International promotion and communication – socio-cultural perspectives

Doporučená literatura

  • “International Marketing: a Global Perspective”, Hans Muehlebaher, Helmut Leihs, Lee Dahringer (available on Google Books)
    International case studies will be provided for class discussion.
  • Marketing across cultures - Usunier

Anotace

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím