Veřejné vystupování

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010

PředmětVeřejné vystupování (VVY)
GarantujeKatedra sociální práce (KSP)
GarantMgr. Martina Černá, Ph.D. ( cernam@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • OBSAH PŘEDMĚTU
  • Komunikace
  • Dechová a hlasová cvičení
  • Rétorika
  • Druhy řečnických projevů
  • Přesvědčivý projev
  • Prezentační dovednosti
  • Prodejní dovednosti
  • Strach z vystupování, zvládání trémy
  • Etika a etiketa
  • Vystupování s mikrofonem a před kamerou
  • Veřejné vystupování ve světě

Doporučená literatura

  • ČERNÁ, M. Veřejné vystupování. Studijní opora. VŠPJ, 2011.
  • HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Praha, Grada, 2005. ISBN 978-80-247-2423-2.
  • KOHOUT, J. Rétorika. Praha, Grada, 2002. ISBN 80-7261-072-4.
  • MEDLÍKOVÁ, O. Přesvědčivá prezentace. Praha, Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3455-2.
  • PEASE, A. Řeč těla. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-582-2.
  • PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3069-1.
  • ŠPAČEK, L. Velká kniha etikety. Praha: Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1333-2.
  • VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.

Anotace

Cílem předmětu je rozvoj verbálních schopností studentů a kultury jejich veřejného projevu. V teoretické rovině jsou studenti seznámeni s informacemi nezbytnými k úspěšnému veřejnému vystupování z teorie komunikace, psychologie a etikety. Výuka je orientována aplikačně na rozvoj dovednosti vystupovat před publikem, prezentovat a zvládat trému.


 
Znalosti: Student zná základní pravidla vystupování na veřejnosti, prezentování, zvládání trémy a etikety.


 


Dovednosti: Student je schopen podat v daném časovém limitu a před publikem přesvědčivý a smysluplný řečnický výkon na odborné téma. 


Obecné způsobilosti: Student umí využívat techniku potřebnou pro vystupování na veřejnosti a při sledování projevu jiných řečníků dokáže rozpoznat jejich případnou manipulaci.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím