Animace v cestovním ruchu

Studijní plán: Erasmus - Finance a řízení - příjezd na krátkodobý studijní pobyt

PředmětAnimace v cestovním ruchu (ACR)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantRNDr. Mgr. Stanislava Pachrová, Ph.D. ( pachrova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Ekvivalent
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Služby volného času v cestovním ruchu
  • Animační služby v cestovním ruchu
  • Jak se stát animátorem?
  • Náplň práce animátora
  • Požadavky na osobnost animátora
  • Zásady práce dobrého animátora
  • Teorie tvorby a zabezpečení animačních programů
  • Praktické hodiny - animační programy

Doporučená literatura

  • ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu. 1. vydání. Praha : IDEA SERVIS, 2010. 405 s. ISBN 978-80-85970-68-5.
  • Agentúra Pro-Staff. Riadenie animácie v turizme. Prešov: ATA - Akademická turistická agentúra, 2001. ISBN 80-968046-1-8.
  • ČERNÁK, Róbert. Animátor voľného času. Príručka pre začínajúcich animátorov. Bratislava : Agentúra PRO-STAFF, 2009. 144 s.
  • HORNER, Susan, SWARBROOKE, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času - Aplikovaný marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2003. 486 s. ISBN 80-247-0202-9.
  • PACHROVÁ, Stanislava. Animation in Tourism. Studijní opora. Jihlava: VŠP Jihlava, 2011.
  • ZELENKA, Josef, PÁSKOVÁ, Martina. Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha : Linde Praha, 2012. 768 s. ISBN 978-80-7201-880-2.

Anotace

Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled o práci animátora v cestovním ruchu. Probíraná problematika zahrnuje informace o službách volného času s důrazem na informace o animacích v cestovním ruchu. Studenti jsou seznámeni s teorií tvorby a zabezpečení animačních služeb, stejně jako s požadavky praxe na animátory. Dvě třetiny hodin cvičení jsou praktické, týmy studentů v nich realizují připravené šedesátiminutové animační programy na téma podle vlastního výběru. Na závěr každé animace získává tým animátorů zpětnou vazbu od účastníků i vyučujícího a do scénáře animace zapracuje na základě vlastní zkušenosti a zjištěných informací návrhy na vylepšení připraveného animačního programu.


Znalosti: Student umí popsat fungování a poskytování služeb volného času v cestovním ruchu. Student umí definovat pojem animace a animátor, umí vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé typy animátorů a animačních týmů a umí vysvětlit principy poskytování animačních služeb v cestovním ruchu s důrazem na principy péče o zákazníka. Student dále umí vysvětlit postup tvorby a zabezpečení animačních služeb a umí popsat přímé i nepřímé ekonomické přínosy animačních služeb podnikům cestovního ruchu.


Dovednosti: Student umí na základě zadání navrhnout, vytvořit a realizovat animační program. Student umí samostatně zpracovat scénář animace.


Obecné způsobilosti: Student se orientuje v problematice animačních služeb cestovního ruchu v českém i mezinárodním kontextu. Student je schopen podle zadání koordinovat činnost týmu, v rámci týmu spolupracovat a nést odpovědnost za jeho výsledky. Student umí kreativně vytvářet produkt cestovního ruchu – animační program a umí kriticky posoudit jeho slabá místa a navrhnout zlepšení.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím