Počítačová grafika a virtuální realita

Studijní plán: Aplikovaná informatika - platný od ZS 2024/2025

PředmětPočítačová grafika a virtuální realita (PGVR)
GarantujeKatedra technických studií (KTS)
GarantMgr. Bc. Petr Jelínek
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Přednáška1 h
Cvičení3 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška4 h
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2024/2025 PV 5 4 kr. Z,ZK
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2024/2025 PV 5 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Úvod do programu Sketchup 
  • Modifikační nástroje programu Sketchup 
  • Materiálová knihovna, render, hotové modely 
  • Tvorba jednoduchého domu 
  • Projekt vlastní pokoj 
  • 3DS Studio Max – Úvod, prostředí, objekty 
  • 3DS Studio Max – Editable poly 
  • 3DS Studio Max – Redner a materiálová knihovna 
  • 3DS Studio Max – Animace automatická/manuální 
  • 3DS Studio Max – Světla a kamery 
  • 3DS Studio Max – Fyzika 
  • 3DS Studio Max – Částicové systémy 
  • 3DS Studio Max – Track View Editor – pokročilá animace 
  • Projekt – animace dle předem schváleného tématu 

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle, 2023.
  • HUDEC, B., FELKEL, P.: Základy počítačové grafiky, ČVUT, Praha, 2007.
  • ŽÁRA, J., B. BENEŠ, J. SOCHOR a P. FELKEL.: Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2005, ISBN 80-251-0454-0.
  • HODICKÝ, J..: Programování úloh počítačové grafiky, Univerzita obrany, 2008, ISBN 9788072314973.

Anotace

Cílem předmětu je podat základní teoretické a praktické poznatky týkající se zobrazování grafických informací ve 2D a 3D a také vysvětlit základní principy tvorby aplikací virtuální reality.  



Znalosti: Student zná teorii zobrazovacího řetězce, modelování elementárních a komplexních grafických prvků. Zná způsoby řešení viditelnosti ve scéně. Student zná postup pro tvorbu aplikace ve virtuální realitě.   


 


Dovednosti: Student umí použít teoretické poznatky pro modelování elementárních i komplexních grafických prvků ve scéně. Student umí provést návrh a realizaci 3D modelu a umí realizovat aplikace ve virtuálním prostředí s využitím stávajících standardů. Student je schopen realizovat základní animace v prezentační vrstvě simulačního SW. 


 


Obecné způsobilosti: Student je schopen popsat veškeré principy tvorby 3D modelů, má přehled o nástrojích a funkcích, které využívá pro tvorbu vizualizací a animací. Získané znalosti student umí prezentovat.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím