Programování pro mobilní platformy
Studijní plán: Aplikovaná informatika - platný od ZS 2024/2025
	
		| Předmět | Programování pro mobilní platformy (PMP)  | 
		| Garantuje | Katedra technických studií (KTS)  | 
		| Garant | Ing. Marek Musil  | 
        | Jazyk | česky | 
        | Počet kreditů | 4 | 
        
		        
 
	
						| Prezenční studium | 
		 | Přednáška | 1 h | 
		| Cvičení | 2 h | 
		                    | Kombinované studium | 
                                            | Cvičení | 12 h | 
                                    	
Sylabus
	- Úvod do vývoje a specifik mobilních platforem 
 
	- Platforma pro mobilní aplikace (Android, iOS) – koncepty programování, architektura a SDK platformy, příklady aplikací, srovnání platforem 
 
	- Vývojová prostředí a programovací jazyky pro vývoj mobilních aplikací 
 
	- Stavební prvky mobilní aplikace – Frame, Intent, Service, ... 
 
	- Uživatelského rozhraní mobilních aplikací – komponenty, vlastnosti a metody komponent 
 
	- Knihovny a nástroje pro vývoj aplikací – souborové operace, vlákna, služby, …. 
 
	- Notifikace, oznámení 
 
	- Vývoj, distribuce a aktualizace aplikací 
 
	- Programování pro chytrá zařízení – wearables, ReconJet 
 
	- Trendy v oblasti vývoje mobilních aplikací 
 
	- Projekt 
 
	
Doporučená literatura
	- Studijní opora v LMS Moodle.
 
	- KUNNETH, THOMAS. Android UI Development with Jetpack Compose - Second Edition: Bring Declarative and Native UI to Life Quickly and Easily on Android Using Jetpack Compose and Kotlin. 2023. ISBN 9781837634255.
 
	- TYAGI, Priyanka. Pragmatic Flutter: building cross-platform mobile apps for Android, iOS, web, & desktop. IT - mobile applications. Boca Raton: CRC Press, 2022. ISBN 9780367612092.
 
	- TAKOORDYAL, K. Beginning unity Android game development: from beginner to pro. [United States]: Apress, [2020]. ISBN 978-1-4842-6001-2.
 
	- FAZIO, Michael. Kotlin and Android Development featuring Jetpack: Build Better, Safer Android Apps. Pragmatic Bookshelf (2021 July 20), 2021, 446 s. 1 st ed. ISBN 978-1680508154.
 
	- VIRIUS, Miroslav. Java: programování podprocesů (vláken). Knihovna programátora (Grada). Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-3266-9.
 
	- LACKO, Ľ. Vývoj aplikací pro Android. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4347-6.
 
	- ALLEN, G. Android 4: průvodce programováním mobilních aplikací. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3782-6.
 
	- MEIER, R. Professional Android 2 application development. Indianapolis: Wiley, 2010, 543 s. ISBN 978-0-470-56552-0.
 
	- VÁVRŮ, J. a M. UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4863-4.
 
	- ROY, U. K. Advanced Java Programming. 1. vyd. India: Oxford Unviersity Press, 2015, ISBN 978-0-19-945550-8.
 
	- CONWAY, J., HILLEGASS, A. IPhone programming: the Big Nerd Ranch guide. Indianapolis, IN: Distributed by Pearson Technology Group, 2010, 396 p. ISBN 03-217-0624-2.
 
	- COHEN, Ryan a Tao. GUI Design for Android Apps. Apress (2014 August 28), 2014. 1 st ed. ISBN 978-1484203835.
 
Anotace
V rámci předmětu se studenti seznámí se základní sadou vývojových nástrojů pro majoritně používané mobilní platformy (Android, Apple iOS – iPhone/iPad). Nejprve budou nastíněny koncepty a specifika mobilních platforem jako takových. Následně pak bude v detailu představena platforma Android a principy vývoje pro tuto platformu. V rámci předmětu budou studenti vyvíjet vlastní mobilní aplikaci pro vybrané prostředí. 
Znalosti: Student zná mobilní platformy a má přehled o možnostech a nástrojích, které mobilní platformy nabízí. Student zná techniky vývoje mobilních aplikací.  
 
Dovednosti: Student umí popsat prostředí mobilních platforem (prioritně zaměřeno na Android a iOS). Student ví postup vykonání programu v prostředí platformy a dokáže zohlednit tuto skutečnost při vývoji mobilních aplikací. Student umí používat vývojová prostředí mobilní platformy a umí vyžít nástroje knihoven. Student se umí orientovat v projektu mobilní aplikace a dokáže přečíst xml definici komponent a uživatelského rozhraní.  
 
Obecné způsobilosti: Student má přehled o mobilních platformách, o vykonání mobilní aplikace, umí vyvíjet mobilní aplikaci. Získané znalosti je student schopen prezentovat a obhájit.
 
^ nahoru ^