Návrh uživatelského rozhraní

Studijní plán: Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětNávrh uživatelského rozhraní (NUR)
GarantujeKatedra technických studií (KTS)
GarantMgr. Bc. Petr Jelínek
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Přednáška1 h
Cvičení3 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška4 h
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2024/2025 P 3 4 kr. Z,ZK
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2024/2025 P 3 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Layouty webových stránek, (X)HTML jazyk 
  • CSS2 vlastnosti 
  • CSS3 vlastnosti 
  • HTML5 struktura webu 
  • Responzivita webu 
  • Bootstrap technologie 
  • GUI pro OS – úvod do Win Forms v C# 
  • WinForms – aplikace  
  • Projekty – webová prezentace a windows aplikace dle předem schváleného tématu 

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle, 2022.
  • SHARP, J. Microsoft Visual C# 2010: krok za krokem. Brno: Computer Press, 2010. Krok za krokem (Computer Press). ISBN 9788025131473.
  • MACDONALD, M., SZPUSZTA, M. ASP.NET 3.5 a C# 2008: tvorba dynamických stránek profesionálně. Brno: Zoner Press, 2008. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-008-3.
  • PREECE, J., SHARP, K., ROGERS, Y. Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, 4th Edition. Wiley, 2015, 584 s., ISBN : 978-1-119-02075-2.

Anotace


Cílem předmětu je získat všeobecný přehled o problematice tvoření uživatelských rozhraní nejen pro Windows aplikace, ale také pro aplikace na webu. Po absolvování toho předmětu budou studenti schopni  samostatně navrhnout a naprogramovat libovolné rozhraní dle potřeb zákazníka.  




Znalosti: Student umí popsat a používat technologie a jazyky (X)HTML, CSS, Bootstrap, .NET – zná zásady tvorby a postupy využívané při tvorbě webových a desktopových aplikací s příslušným uživatelským rozhraním. Student má znalost o dostupných vývojových nástrojích pro tyto technologie.  


 


Dovednosti: Student umí aplikovat principy tvorby webových stránek, Windows aplikací a efektivně využívat vhodné nástroje a postupy při realizaci složitějších aplikací s grafickým uživatelským rozhraním. Je schopen používat základní značkovací jazyk HTML, CSS styly, Bootstrap framework a Windows Forms aplikace. 


 


Obecné způsobilosti: Student je schopen popsat veškeré technologie a má přehled o jejich nástrojích, které využívá pro tvorbu webových i desktopových aplikací s příslušným grafickým uživatelským rozhraním.  


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím