Předmět | Management cestovních kanceláří a agentur (MNCK) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | RNDr. Mgr. Stanislava Pachrová, Ph.D. ( pachrova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 | P | 4 | 4 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je uvedení do problematiky vzniku a provozu cestovních kanceláří a agentur na úrovni České republiky a Evropské unie. Přednášky jsou zaměřeny na výklad legislativního rámce a jeho praktických dopadů na vznik a provozování těchto podnikatelských subjektů, seznamují studenty se základní odbornou terminologií, souborem služeb, organizací, klasifikací a marketingem cestovních kanceláří a agentur. Cvičení jsou orientována na rozvoj praktických dovedností potřebných k práci v cestovní kanceláří. Hlavní náplní cvičení je komplexní kalkulace autokarového zájezdu v podmínkách České republiky.
Studiem předmětu získá student následující znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
Znalosti: Student umí popsat procesy vzniku touroperátorů a retailerů a umí vysvětlit jejich funkce a význam na trhu cestovního ruchu. Student umí vyjmenovat a vysvětlit právní podmínky pro založení a provozování živností „provozování CK“ a „provozování CA“ v České republice a v Evropské unii. Student umí popsat soubor služeb cestovních kanceláří a agentur, umí popsat organizační strukturu cestovní kanceláře a umí definovat základní pojmy související s provozem těchto podniků. Student umí vysvětlit význam povinného pojištění záruky proti úpadku touroperátora pro spotřebitele a význam pojištění odpovědnosti pro cestovní kancelář. Student umí vyjmenovat povinné náležitosti smlouvy o zájezdu, umí popsat možnosti jejích změn a umí vysvětlit reklamační postup v případě reklamací služeb poskytnutých cestovní kanceláří. Student umí analyzovat marketingové nástroje používané cestovní kanceláří a umí zhodnotit produkt cestovních kanceláří typu zájezd. Student zná typy smluv uzavírané mezi cestovní kanceláří a dodavateli, ale také zprostředkovateli jejích služeb.
Dovednosti: Student umí analyzovat nabídku a poptávku na trhu cestovních kanceláří a agentur. Student umí zpracovat kalkulaci zájezdu v podmínkách České republiky. Student umí vyřešit reklamování služeb poskytovaných cestovní kanceláří. Student umí navrhnout vhodný typ smlouvy uzavřené mezi cestovní kanceláří a dodavateli ubytovacích, dopravních a dalších služeb cestovního ruchu.
Obecné kompetence: Student umí pracovat s informacemi, umí samostatně získávat nové poznatky a aktivně rozšiřovat své znalosti. Je schopen řešit odborné úkoly, které se týkají zprostředkování, organizování a poskytování služeb cestovních kanceláří, kriticky posoudit současný stav vybraných podniků a prezentovat navrhovaná řešení. Při řešení problémů dokáže aplikovat kritické myšlení a tvůrčí přístup, dokáže pracovat v týmu a nést zodpovědnost za výsledky týmu.