Management pohostinských zařízení

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025

PředmětManagement pohostinských zařízení (MPZ)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantIng. Ivica Linderová, PhD.
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 PV 4 2 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 PV 4 2 kr. ZA

Sylabus

  • Pohostinské služby a gastronomie
  • Podstata a zvláštnosti managementu pohostinských zařízení
  • Organizační a personální zajištění pohostinských zařízení
  • Pracovní právo a management lidských zdrojů v pohostinských zařízeních
  • Organizace výroby v pohostinském zařízení
  • Tvorba jídelního a nápojového lístku
  • Plánování výroby a zajištění zboží
  • Financování, hospodaření pohostinských zařízení
  • Příprava a distribuce jídel
  • Standardy podávání jídel a nápojů
  • Banketové akce
  • Hygiena v pohostinských zařízeních
  • Trendy na trhu pohostinských zařízení
  • Provozní a restaurační systém

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Reynolds, D. E., Imran Rahman, I. a Barrows, C. (2021). Introduction to hospitality management. New York : Wiley.
  • Tieng, S. (2020). Hospitality information technology. Oakville : Society Publishing.
  • Scholz, P. (2021). Ubytovací zařízení – historie a současnost, provoz, management. Praha: Idea Servis (kapitola 5).
  • Stanley, J. a Stanley, L. (2015). Food tourism: A practical marketing guide. Oxfordshire, Cabi.
  • Salač, G. (2001). Stolničení. Praha : Fortuna.
  • EV/ISO 18513:2003 „Služby CR – Hotely a ostatní kategorie turistického ubytování – terminologie“

Anotace


Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti managementu pohostinských zařízení, včetně pracovno-právních vztahů, tvorby pracovních náplní, plánování počtu zaměstnanců, zásobování, legislativy týkající se hygieny v pohostinských zařízeních, sestavení nabídky pohostinských zařízení atd.




Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 


Znalosti: Student umí definovat a vysvětlit základní pojmy pohostinství a cestovního ruchu. Umí vysvětlit postavení a význam pohostinství v odvětví cestovního ruchu a v národním hospodářství. Orientuje se v oblasti pracovně-právních vztahů v pohostinských zařízeních, dokáže popsat specifika a pravidla zásobování a financování restauračních zařízení, zná gastronomická pravidla, standardy podávaní jídel a nápojů a je schopen charakterizovat jednotlivé typy banketových akcí. Orientuje se také v trendech na trhu pohostinských služeb.


 


Dovednosti: Student umí sestavit jídelní a nápojový lístek a slavností menu podle gastronomických pravidel. Zná základní pravidla u jednotlivých způsobů a systému obsluhy, zná pravidla servírování jídel a jednotlivých druhů nápojů (teplota, typ inventáře). Je schopen sestavit organizační strukturu pohostinského podniku a plánovat počty zaměstnanců podle stávajícího legislativy v oblasti pracovního práva. Student umí zpracovat kalkulace jídel, nápojů a menu.


 


Obecné kompetence: Student je schopen samostatně rozhodovat v rozsahu získaných znalostí a dovedností, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru i v praxi, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen srozumitelně shrnout závěry týmové práce.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím