Cizí jazyk II u5 – španělština

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025

PředmětCizí jazyk II u5 – španělština (CJIUS5)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Eva Tomanová ( tomanova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 CJ 5 4 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 CJ 5 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Gramatika: plusquamperfektum
  • Gramatika: přímá a nepřímá řeč
  • Gramatika: souslednost časů, opisné vazby
  • Gramatika: vztažná zájmena, podmiňovací způsob jednoduchý
  • Gramatika: opisné pasívum, polovětné konstrukce, subjunktiv přítomného času
  • Comida espaňola
  • Cultura
  • Atracciones culturales
  • Geografía
  • Monumentos
  • Espaňa de los curiosos


  • Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Mlýnková, L. a Macíková, O. (2022). Španělština pro samouky a věčné začátečníky. Albatros Media a.s.
  • Králová, V., Krbcová, M., Dekanová, A., Chacón, GIL P. (2011). Fiesta I. Plzeň: Fraus.
  • Macínová, O., Mlýnková, L. (2010). Velká španělská gramatika. Brno: Computer Press.
  • Němcová, J., Kalábová, M. (2005). 2000 nejpoužívanějších španělských slov. Brno: CP Books.
  • Castro, F., Marín, F., Morales, R., Barroso, R. a Barroso, C. (2008). Nuevo Ven- Libro del alumno. Praha: Edelsa.

Anotace


Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické využití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 



Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni  A2/B1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních i profesních situacích.


 


Obecné kompetence: Student se umí orientovat v základním cizojazyčném materiálu a jiných zdrojích. Umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím