Praxe

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025

PředmětPraxe (PRX-1)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantIng. Mgr. Blanka Šimánková Hornová, Ph.D. ( hornovab@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů22
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 P 6 22 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 P 6 22 kr. ZA

Sylabus

  • Výkon praxe ve vybrané firmě/organizaci
  • Zpracování výstupů z praxe (deník praxe, závěrečné zhodnocení praxe)

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Portál praxí
  • Pravidla pro odbornou praxi pro studenty studijního programu Cestovní ruch, kteří započali studium v ZS 2020/2021 a později
  • Požadavky na seminární práce z praxí pro studenty studijního programu Cestovní ruch, kteří započali studium v ZS 2020/21 a později
  • Materiály z předmětů, na které výkon praxe nejvíce navazuje

Anotace


Cílem předmětu je propojení teoretických znalostí s praktickými dovednostmi a získání zkušeností z různých organizací cestovního ruchu. Praxe je zaměřena na trénink v rámci různých pozicí v cestovním ruchu. Jedná se o souvislou 14-týdenní praxi, kdy student získává praktické zkušenosti z oboru.




V rámci praxí studentů studijního programu Cestovní ruch spolupracuje VŠPJ s několika desítkami podnikatelských subjektů doma i v zahraničí. Jedná se zejména o ubytovací zařízení, cestovní kanceláře, organizace destinačního managementu, ale také muzea, zámky a jiné atraktivity cestovního ruchu. Studenti mají možnost na základě spolupráce se zahraničními zprostředkovatelskými agenturami absolvovat praxi v hotelu ve Španělsku nebo Řecku.




V průběhu praxe jsou studenti zařazováni na pozice recepčních, pracovníků prvního kontaktu v cestovních kancelářích, administrativní pozice v organizacích destinačního managementu, podnikovém marketingu, dále na pozice animátorů, číšníků apod. Část spolupracujících podniků umožňuje studentům realizovat praxi na několika pozicích, čím student získává komplexní pohled na fungování konkrétního typu podniku.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 


Znalosti: Student prokáže znalosti struktury a fungování podniků cestovního ruchu, poskytování služeb cestovního ruchu a znalost principů péče o zákazníka. Student umí analyzovat provozní předpisy a technologické postupy daného podniku cestovního ruchu.


 


Dovednosti: Student umí na základě vymezeného úkolu samostatně aplikovat teoretické znalosti při řešení praktických problémů v podniku. Student umí samostatně vést příslušnou dokumentaci v rámci pracovních procesů a umí využívat informační a rezervační systémy používané ve službách cestovního ruchu. Student umí vyhledat, třídit a interpretovat informace nezbytné pro využití v příslušných službách cestovního ruchu. Student umí na základě zadání vytvořit a realizovat produkt cestovního ruchu odpovídajícího zaměření.


 


Obecné kompetence: Student je schopen samostatně a odpovědně se rozhodovat při řešení praktických problémů v podniku cestovního ruchu na základě jen částečně známých souvislostí a rámcového zadání úkolu. Student je schopen pracovat v týmu, umí koordinovat činnosti týmu a nést odpovědnost za jeho výsledky. Student umí dodržovat pravidla jednání se zákazníkem. Student je schopen používat své odborné znalosti a dovednosti v alespoň dvou cizích jazycích.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím