Cizí jazyk II u1 – ruština

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětCizí jazyk II u1 – ruština (RUJ2U1-1)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Ivana Brychtová ( brychtova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů3
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 CJ 1 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 CJ 1 3 kr. ZA

Sylabus

  • Azbuka
  • L1 – Výchozí text.
  • Věty typu: Кто это? Это моя мама. Это не Ян, а Якуб.
  • Představování.
  • L2 – Výchozí text.
  • Číslovky 1–10 v 1. p., 1. p. podstatných jmen v oslovení.
  • Oficiální a neoficiální oslovení.
  • Pozdravy.
  • L3 – Výchozí texty.
  • 1. pád číslovek 11–20.
  • Spojení два (три,четыре) часа, года ... пять часов, лет.
  • Časování sloves жить, знать, говорить v přítomném čase. Osobní otázky.



  • Každé téma může zabrat jednu až několik hodin seminářů.

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Janek, A. a Belyntseva, O. (2022). Učebnice současné ruštiny, 1. díl. Albatros Media a.s.
  • Vochmina, L. L. (2016). Ruskij ekzamen turizm 0: Učebnyj kompleks po ruskomy jazyku kak inostranomu v sfere meždunarodnovo turistskovo bizneca. Moskva: Ikar.
  • Jelínek, S. a kol. (2007). Raduga po novomu I: učebnice ruštiny. Plzeň: Fraus.
  • Csiriková, M., Vysolužilová, E. (2002). Ruština v praxi. Leda: Praha.
  • Nekolová, V., Camutaliová, I. a Vasiljeva - Lešková, A. (2002). Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda.

Anotace


Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.




Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 


Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Dovednosti: Student je schopen vysvětlit obsah jednoduchého cizojazyčného materiálu, vyhledat v něm potřebné informace, ty analyzovat, přeformulovat, reinterpretovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím