Cizí jazyk II u2 – ruština

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětCizí jazyk II u2 – ruština (RUJ2U2)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Ivana Brychtová ( brychtova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů3
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení4 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 CJ 2 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 CJ 2 3 kr. ZA

Sylabus

  • L4 – Výchozí text.
  • 1. pád číslovek 30–60 a 100–900.
  • Podstatná jména po číslovkách. Podstatná jména (брат, мама) v 1.–3. pádě j. č. Osobní zájmena v 1. a 3. pádě.
  • Časování sloves звонить, быть, учить, посмотреть. Telefonování.
  • L5 – Výchozí texty.
  • Podstatná jména po číslovkách 2, 3, 4. Věty typu: Папа – врач. Он врач. Věty typu: У тебя есть брат? У меня есть брат. У меня нет брата.
  • Osobní zájmena v 1.–3. pádě. Přivlastňovací zájmena v 1. pádě j. a mn. čísla. Časování sloves работать, учиться.
  • Семья.
  • L6 – Výchozí texty.
  • Věty typu: Папа работает врачом. 7. pád j. č. vybraných podstatných jmen. Názvy profesí mužů a žen. 4. pád osobních zájmen.
  • Časování slovesa хотеть. Rozlišování slovesných tvarů нравится, нравятся, интересует, интересуют.
  • Профессия.



  • Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Janek, A. a Belyntseva, O. (2022). Učebnice současné ruštiny, 1. díl. Albatros Media a.s.
  • Jelínek, S. a kol. (2007). Raduga po novomu I: učebnice ruštiny. Plzeň: Fraus.
  • Vochmina, L. L. (2016). Ruskij ekzamen turizm 0: Učebnyj kompleks po ruskomy jazyku kak inostranomu v sfere meždunarodnovo turistskovo bizneca. Moskva: Ikar.
  • Csiriková, M., Vysolužilová, E. (2002). Ruština v praxi. Leda: Praha.
  • Nekolová, V., Camutaliová, I., Vasiljeva-Lešková, A. (2002). Ruština nejen pro samouky. Praha, Leda.
  • Horváthová, M., Hutarová, M. (2001). Ruská korespondence a jednání pro hospodářskou praxi. Praha, Ekopress.

Anotace


Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.



 


Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Dovednosti: Student je schopen vysvětlit obsah jednoduchého cizojazyčného materiálu, vyhledat v něm potřebné informace, ty analyzovat, přeformulovat, reinterpretovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím