Marketing

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětMarketing (MGA)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Martina Chalupová, Ph.D. ( chalupova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů4
Ekvivalent
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška8 h
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 P 2 4 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 P 2 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Úvod do marketingu, historie marketingu
  • Proces STP
  • Marketingový mix – produkt
  • Marketingový mix – marketingová komunikace a komunikační mix
  • Marketingový mix – cena
  • Marketingový mix – distribuce
  • Marketingový výzkum
  • Kupní chování zákazníků
  • Marketing služeb a neziskového sektoru
  • Marketingové aplikace
  • Mezinárodní marketing
  • Adaptace a standardizace marketingového mixu pro mezinárodní trhy
  • Marketingové řízení, analýza marketingového prostředí
  • Vybrané problémy moderního marketingu

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Kotabe, M. a Helsen, K. (2020). Global Marketing Management. Wiley.
  • Přikrylová, J. a kol. (2019). Moderní marketingová komunikace. Praha. Grada.
  • Kotler, P., Keller, K., L. (2015). Marketing management. 15th edition. Harlow: Pearson.
  • Karlíček, M. a kol. (2013). Základy marketingu. 1. vydání. Praha: Grada.
  • Maclaran, P. a Chatzidakis, A. (2023). Gendered Marketing. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.
  • Janouch, V. (2020). Internetový marketing. Brno: Computer Press.
  • Kotler, P. a kol. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada.

Anotace


Cílem předmětu je seznámit studenty se základy moderního marketingu, s jeho podstatou, základními nástroji marketingového mixu, marketingovým řízením, marketingovým výzkumem, chováním spotřebitele a základy marketingové komunikace. Přednášky jsou zaměřeny na výklad základních pojmů (marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, segmentace, kupní chování atd.). Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních příkladech z praxe.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 


Znalosti: Student umí vymezit základy marketingu, definovat podstatu marketingu, segmentovat trhy, realizovat jednoduchý marketingový výzkum. Student umí charakterizovat základní nástroje marketingového mixu i základní nástroje komunikačního mixu.


 


Dovednosti: Student umí sestavit graf životního cyklu výrobku i případné modifikace tohoto grafu. Student dovede aplikovat základní zásady marketingového řízení. Student umí analyzovat a aplikovat nástroje marketingového a komunikačního mixu. Student dokáže segmentovat trh. Student dokáže sestavit základní metodiku marketingového výzkumu a dotazník.


 


Obecné kompetence: Student je schopen týmové i samostatné práce. Student je schopen koordinovat své činnosti s ostatními členy v týmu, nést odpovědnost za výsledek, srozumitelně a přesvědčivě utvářet a interpretovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím