Předmět | Marketing (MGA) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) | |||||
Garant | Ing. Martina Chalupová, Ph.D. ( chalupova@vspj.cz ) | |||||
Jazyk | česky | |||||
Počet kreditů | 4 | |||||
Ekvivalent |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 8 h |
Cvičení | 6 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 | P | 2 | 4 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 | P | 2 | 4 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy moderního marketingu, s jeho podstatou, základními nástroji marketingového mixu, marketingovým řízením, marketingovým výzkumem, chováním spotřebitele a základy marketingové komunikace. Přednášky jsou zaměřeny na výklad základních pojmů (marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, segmentace, kupní chování atd.). Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních příkladech z praxe.
Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
Znalosti: Student umí vymezit základy marketingu, definovat podstatu marketingu, segmentovat trhy, realizovat jednoduchý marketingový výzkum. Student umí charakterizovat základní nástroje marketingového mixu i základní nástroje komunikačního mixu.
Dovednosti: Student umí sestavit graf životního cyklu výrobku i případné modifikace tohoto grafu. Student dovede aplikovat základní zásady marketingového řízení. Student umí analyzovat a aplikovat nástroje marketingového a komunikačního mixu. Student dokáže segmentovat trh. Student dokáže sestavit základní metodiku marketingového výzkumu a dotazník.
Obecné kompetence: Student je schopen týmové i samostatné práce. Student je schopen koordinovat své činnosti s ostatními členy v týmu, nést odpovědnost za výsledek, srozumitelně a přesvědčivě utvářet a interpretovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce.