Cizí jazyk II u3 – němčina

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětCizí jazyk II u3 – němčina (NEJ2U3-1)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Ivana Brychtová ( brychtova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů3
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 CJ 3 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 CJ 3 3 kr. ZA

Sylabus

  • Ein Restaurant empfehlen, Grammatik und Strukturen 
  • Gäste empfangen und Garderobe versorgen, Grammatik und Strukturen 
  • Plätze anweisen, einen Aperitif anbieten, Grammatik und Strukturen 
  • Lebensmittel und Gerichte, Grammatik und Strukturen 
  • Gerichte erklären, Grammatik und Strukturen 
  • Weine zum Essen empfehlen, Grammatik und Strukturen 
  • Wiederholung
  • A la Carte, Speisekarte, Grammatik und Strukturen 
  • Vorspeisen, Hauptgerichte, Beilagen, Grammatik und Strukturen 
  • Käse und Dessert,Kaffee und Spirituosen, Grammatik und Strukturen 
  • Bitten und Beschwerden, Grammatik und Strukturen 
  • Gäste beim Essen betreuen, Grammatik und Strukturen 
  • Auf Wünsche und Reklamationen reagieren, Grammatik und Strukturen
  • Wiederholung


  • Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Cohen, U. (2017). Herzlich willkommen - Aktuelle Ausgabe, Deutsch in Restaurant und Tourismus. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
  • Navrátilová, J. (2022). Němčina pro samouky a věčné začátečníky. Albatros Media a.s.
  • Justová, H. (2019). Wir üben deutsche Grammatik [ein praktisches Übungsbuch ; maturita z němčiny]. Praha: Fragment.
  • Křivánek, M. (2004). Česko-anglicko-německý průvodce gastronomií a restauračním provozem. Voznice: LEDA.
  • Lévy-Hillerich, D. (2004). Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus.
  • Höppnerová, V. (2004). Wir üben deutsche Grammatik [ein praktisches Übungsbuch ; maturita z němčiny]. Praha: Fragment.

Anotace


Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.



 


Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A2. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Dovednosti: Student je schopen vysvětlit obsah jednoduchého cizojazyčného materiálu, vyhledat v něm potřebné informace, ty analyzovat, přeformulovat, reinterpretovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím