Cizí jazyk II u3 – ruština

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětCizí jazyk II u3 – ruština (RUJ2U3-1)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Ivana Brychtová ( brychtova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů3
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 CJ 3 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 CJ 3 3 kr. ZA

Sylabus

  • L7 – Výchozí texty.
  • I. a II. časování sloves typů читать, жить, говорить, учить.
  • Slovesa se skupinou -ова- /-ева-. Zvratná slovesa.
  • Slovesa se změnou kmenových souhlásek typů писать, ходить.
  • Slovesné vazby играть на чём, играть во что.
  • Свободное время.
  • L8 – Výchozí texty.
  • Další slovesa se změnou kmenových souhlásek.
  • Slovesné vazby интересоваться чем, увлекаться чем.
  • Skloňování osobních zájmen.
  • Знакомство.
  • Чещская Республика и её достопримечательности



  • Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Janek, A. a Belyntseva, O. (2022). Učebnice současné ruštiny, 1. díl. Albatros Media a.s.
  • Jelínek, S. a kol. (2007). Raduga po novomu I: učebnice ruštiny. Plzeň: Fraus.
  • Vochmina, L. L. (2016). Ruskij ekzamen turizm 0: Učebnyj kompleks po ruskomy jazyku kak inostranomu v sfere meždunarodnovo turistskovo bizneca. Moskva: Ikar.
  • Csiriková, M., Vysolužilová, E. (2002). Ruština v praxi. Leda: Praha.

Anotace


Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.





Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 


Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1/A2. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Dovednosti: Student je schopen vysvětlit obsah jednoduchého cizojazyčného materiálu, vyhledat v něm potřebné informace, ty analyzovat, přeformulovat, reinterpretovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.



^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím