Předmět | Management destinace (MD) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | doc. Ing. Radoslav Kožiak, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 5 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 | P | 4 | 5 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 | P | 4 | 5 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je rozšířit dosud získané znalosti studentů v oblasti cestovního ruchu a marketingu o problematiku v současné době nejvyspělejší udržitelné formy řízení rozvoje cestovního ruchu – destinační management. Studenti jsou vybaveni znalostmi o typech destinací a možnostech aktivace jejich potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu, principech destinačního managementu s akcentem na princip partnerství, nástrojích řízení destinace, produktu destinace a DMO. Přednášená problematika zahrnuje dále strategický management a marketingové řízení destinace, management kvality i management krizových situací destinace a vytváří tak ucelený přehled o fungování destinačního managementu v praxi. Využívány jsou četné případové studie z České republiky i zahraničí. Na cvičeních je věnována pozornost podrobnějšímu rozebrání probírané problematiky a jejímu procvičení formou seminárních prací (projektů) nebo prezentacím studentů se skupinovou diskusí nad řešenými tématy.
Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
Znalosti: Student umí definovat pojmy destinace cestovního ruchu, destinační management a DMO, umí vyjmenovat typy destinací, umí popsat historii vzniku destinací a destinačního managementu i jeho současný stav a trendy vývoje. Student umí vysvětlit, z čeho se skládá potenciál destinace pro rozvoj cestovního ruchu a umí popsat možnosti jeho aktivace. Student umí zdůvodnit stěžejní význam partnerství v řízení destinace a umí vysvětlit roli veřejného, soukromého i neziskového sektoru v destinačním managementu. Student umí vyjmenovat typy DMO a umí popsat jejich organizační struktury, možnosti založení, financování a činnosti. Student umí popsat produkt destinace. Student umí vysvětlit principy strategického managementu destinace a umí vyjmenovat a popsat jednotlivé kroky vedoucí k vytvoření strategie destinace, umí popsat její implementaci, monitoring i popsat a zdůvodnit její vyhodnocování. Student umí vyjmenovat typy návštěvníků destinace, faktory ovlivňující výběr destinace a motivační faktory k návštěvě destinace, umí definovat atraktivitu destinace a její genius loci. Student umí vyjmenovat a popsat principy marketingového řízení destinace. Student umí popsat základní principy krizového managementu destinace a umí vysvětlit jeho potřebnost. Student také umí popsat možnosti managementu kvality destinace.
Dovednosti: Student umí vyhledávat, třídit a správně interpretovat data o vybrané destinaci cestovního ruchu a umí navrhnout a veřejně prezentovat možnosti udržitelného rozvoje cestovního ruchu destinace, včetně možností zvyšování kvality destinace. Student bude schopen zastávat funkci destinačního manažera, bude schopen prakticky aplikovat nástroje pro řízení destinace a vytvořit konkurenceschopný produkt destinace cestovního ruchu.
Obecné kompetence: Student je schopen samostatně sledovat a vyhodnotit situaci v oboru v českém i mezinárodním kontextu, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen srozumitelně shrnout závěry týmové práce.