Cizí jazyk II u5 – němčina
Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025
Předmět | Cizí jazyk II u5 – němčina (NEJ2U5-1) |
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | Mgr. Ivana Brychtová ( brychtova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 8 h |
Sylabus
- Reisebürogründung, Arten von Reisebüros, Anzeigen, Internetartikel, Telefongespräche, Grammatik und Strukturen
- Verschiedene Reiseformen und –typen, Angebote im Reisebüro, Werbeanzeigen, Internet,Logos, Grammatik und Strukturen
- Anforderungen an den Reiseberater, seine Eigenschaften, Schlüsselqualifikationen, Grammatik und Strukturen
- Beratungsgespräche, Verkaufsstrategien, Dialoge, Telefongespräche, Reservierungssysteme, Grammatik und Strukturen
- Korrespondenz- Angebote, Reservierungen, Beschwerden, Grammatik und Strukturen
- Wiederholung
- Highlights in Tschechien, Grammatik und Strukturen
- Highlights in deutschsprachigen Ländern - Deutschland, Grammatik und Strukturen.
- Highlights in deutschsprachigen Ländern - Österreich, Grammatik und Strukturen.
- Highlights in deutschsprachigen Ländern - die Schweiz, Grammatik und Strukturen.
- Highlights in anderen Ländern der Welt, Grammatik und Strukturen.
- Wiederholung.
Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.
Doporučená literatura
- Studijní opora v LMS Moodle (2023).
- Cohen, U. (2017). Zimmer frei, Deutsch im Hotel, Aktuelle Ausgabe. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
- Navrátilová, J. (2022). Němčina pro samouky a věčné začátečníky. Albatros Media a.s.
- Justová, H. (2019). Wir üben deutsche Grammatik [ein praktisches Übungsbuch ; maturita z němčiny]. Praha: Fragment.
- Bednářová, D. (2016). Deutsch im Tourismus: kommentierte Fachterminologie. Praha: Oeconomica.
- Höppnerová, V. (2008). Deutsch im Tourismus: Němčina pro pracovníky cestovního ruchu. Praha: Ekopress.
- Lévy-Hillerich, D. (2004). Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus.
- Bednářová, D. (2003). Deutsch im Tourismus. Praha: VŠE.
Anotace
Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.
Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A2/B1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.
^ nahoru ^