Cizí jazyk II u5 – němčina

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětCizí jazyk II u5 – němčina (NEJ2U5-1)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Ivana Brychtová ( brychtova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 CJ 5 4 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 CJ 5 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Reisebürogründung, Arten von Reisebüros, Anzeigen, Internetartikel, Telefongespräche, Grammatik und Strukturen
  • Verschiedene Reiseformen und –typen, Angebote im Reisebüro, Werbeanzeigen, Internet,Logos, Grammatik und Strukturen
  • Anforderungen an den Reiseberater, seine Eigenschaften, Schlüsselqualifikationen, Grammatik und Strukturen
  • Beratungsgespräche, Verkaufsstrategien, Dialoge, Telefongespräche, Reservierungssysteme, Grammatik und Strukturen
  • Korrespondenz- Angebote, Reservierungen, Beschwerden, Grammatik und Strukturen
  • Wiederholung
  • Highlights in Tschechien, Grammatik und Strukturen
  • Highlights in deutschsprachigen Ländern - Deutschland, Grammatik und Strukturen.
  • Highlights in deutschsprachigen Ländern - Österreich, Grammatik und Strukturen.
  • Highlights in deutschsprachigen Ländern - die Schweiz, Grammatik und Strukturen.
  • Highlights in anderen Ländern der Welt, Grammatik und Strukturen.
  • Wiederholung.


  • Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Cohen, U. (2017). Zimmer frei, Deutsch im Hotel, Aktuelle Ausgabe. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
  • Navrátilová, J. (2022). Němčina pro samouky a věčné začátečníky. Albatros Media a.s.
  • Justová, H. (2019). Wir üben deutsche Grammatik [ein praktisches Übungsbuch ; maturita z němčiny]. Praha: Fragment.
  • Bednářová, D. (2016). Deutsch im Tourismus: kommentierte Fachterminologie. Praha: Oeconomica.
  • Höppnerová, V. (2008). Deutsch im Tourismus: Němčina pro pracovníky cestovního ruchu. Praha: Ekopress.
  • Lévy-Hillerich, D. (2004). Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus.
  • Bednářová, D. (2003). Deutsch im Tourismus. Praha: VŠE.

Anotace


Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.



Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.


 



Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A2/B1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích. 




Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.




Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím