Cizí jazyk II u5 – ruština

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025

PředmětCizí jazyk II u5 – ruština (RUJ2U5-1)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantMgr. Ivana Brychtová ( brychtova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2024/2025 CJ 5 4 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2024/2025 CJ 5 4 kr. Z,ZK

Sylabus

  • L4 – Výchozí texty.
  • Časování sloves купить, спросить, взять.
  • Skloňování podstatných jmen v množném čísle.
  • Покупки. Туроператорская и турагентская деятельность.Пакет услуг.
  • L5 – Výchozí texty.
  • Předložkové vazby. Rozkazovací způsob.
  • Skloňování podstatných jmen středního rodu.
  • 8. Достопримечательности Москвы и Санкт Петербурга.
  • L6 – Výchozí texty.
  • Классификация предприятий питания в туризме. Shrnutí skloňování podstatných jmen.
  • Прага.
  • Памятники Юнеско в Чешской республике.



  • Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.

Doporučená literatura

  • Studijní opora v LMS Moodle (2023).
  • Janek, A. a Belyntseva, O. (2022). Učebnice současné ruštiny, 1. díl. Albatros Media a.s.
  • Jelínek, S. (2008). Raduga 2: po-novomu. Plzeň: Fraus.
  • Trušina, L.,Vochmina, L. a Bulgina, A. (2015). Ruskij ekzamen turizm 1: Učebnyj kompleks po ruskomy jazyku kak inostranomu v sfere meždunarodnovo turistskovo bizneca. Moskva: Ikar.
  • Nekolová, V., Camutaliová, I. a Vasiljeva-Lešková, A. (2002). Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda.
  • Csiriková, M. a Vysloužilová, E. (2002). Ruština v praxi. Leda: Praha.
  • Horváthová, M. a Hutarová, M. (2001). Ruská korespondence a jednání pro hospodářskou praxi. Praha: Ekopress.

Anotace


Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.



Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:


 



Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A2/B1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích. 


 


Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.


 


Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.


^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím