Řízení podnikové výkonnosti
Studijní plán: Management a ekonomika podniku - navazující kombi, platný od ZS 2025/2026
Předmět | Řízení podnikové výkonnosti (RPV-1) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 5 |
Prezenční studium |
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Sylabus
- 1. Výkonnost podniku a hodnotové řízení podniku
- 2. Balance Scored Card přístup
- 3. Vývoj a použití klíčových faktorů výkonnosti podniku
- 4. Měření finanční výkonnosti podniku
- 5. Modely spokojenosti zákazníka a jejich využití
- 6. Měření výkonnosti podniku
- 7. Benchmarking
Doporučená literatura
- Kiseľáková, D. & Šoltés, M. (2018). Modely řízení finanční výkonnosti: v teorii a praxi malých a středních podniků. Grada Publishing as.
- Parmenter, D. (2015). Key performance indicators: developing, implementing, and using winning KPIs. John Wiley & Sons.
- Kaplan, R. S. (2009). Conceptual foundations of the balanced scorecard. Handbooks of management accounting research, 3, 1253-1269.
- Bacon, C. R. (2023). Practical portfolio performance measurement and attribution. John Wiley & Sons.
- Neely, A. (Ed.). (2002). Business performance measurement: Theory and practice. Cambridge university press.
- Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2010). Efektivní systém řízení strategie: Nový nástroj zvyšování výkonnosti a vytváření konkurenční výhody. Management Press.
Anotace
Předmět je zaměřen na řízení podnikové výkonnosti, jehož cílem je naučit studenty aplikovat různé přístupy k měření a komparaci ať už finanční nebo nefinanční výkonnosti. Studenti se postupně dozví co je to podniková výkonnost, co jsou to klíčové faktory výkonnosti (KPI), jak se sestavují, člení, používají a vyvíjí v čase. Následně se dozví, jak se měří finanční výkonnost podniku a zejména jaké jsou současné moderní nástroje měření této výkonnosti. Studenti se také dozví, jak se měří nefinanční výkonnost podniku a seznámí se s metodou Balance scorecard a s modely měření spokojenosti zákazníka. Studenti se v neposlední řadě seznámí s měřením výkonnosti v různých oblastech podniku, konkrétně v oblasti obchodu, interních procesů a inovací. Studenti se seznámí také s mezipodnikovým srovnáváním a metodou benchmarkingu, kterou k tomuto srovnání lze využít. Celá problematika je uzavřena začleněním hodnocení výkonnosti do strategie podniku.
^ nahoru ^