Mezinárodní marketing

Studijní plán: Management a ekonomika podniku - navazující kombi, platný od ZS 2025/2026

PředmětMezinárodní marketing (MM)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Martina Chalupová, Ph.D. ( chalupova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů4
Prezenční studium
Přednáška1 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška4 h
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Management a ekonomika podniku - navazující kombi, platný od ZS 2025/2026 PV 3 4 kr. Z,ZK
Management a ekonomika podniku - navazující, platný od ZS 2025/2026 PV 3 4 kr. Z,ZK

Sylabus

Doporučená literatura

Anotace


Předmět se zaměřuje na principy a strategie marketingového řízení v globálním kontextu. Poskytuje studentům komplexní přehled o specifikách mezinárodního trhu, kulturních rozdílech, právním a ekonomickém prostředí, které ovlivňují marketingové aktivity firem působících na zahraničních trzích. Kurz se věnuje klíčovým aspektům mezinárodního marketingu, jako jsou analýza zahraničních trhů, identifikace příležitostí, strategie vstupu na nové trhy a adaptace produktů, cen, distribuce a komunikace na lokální podmínky. Důraz je kladen na vývoj marketingových strategií v souladu s globálními trendy, jako je digitalizace, udržitelnost, etické podnikání a odpovědnost vůči různým cílovým skupinám. Studenti se naučí aplikovat teorie segmentace, targeting a positioning na mezinárodní úrovni, analyzovat konkurenční prostředí a navrhovat marketingové kampaně s ohledem na kulturní a regionální specifika. Součástí kurzu je také problematika řízení značky v mezinárodním prostředí, spolupráce s partnery na globálních trzích a řízení rizik spojených s mezinárodní expanzí.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím