Selfmanagement a řízení lidských zdrojů

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010

PředmětSelfmanagement a řízení lidských zdrojů (SLZ)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
GarantPhDr. Eva Půlkrábková ( pulkrabkova@vspj.cz )
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Přednáška2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Požadavky k zápočtu:
    •Aktivní účast
    •Vystoupení s referátem ve výuce
  • OBSAH PŘEDMÉTU:
    Sebepozorování, sebereflexe
    Tvořivost, kreativní myšlení
    Sociální kompetence
    Sociální interakce
    Sociálně komunikační dovednosti
    Náročné životní situace
    Zvládání emocí
    Problémový klient
    Konstruktivní řešení problémů
    Duševní hygiena
    Psychodiagnostika
    Projektivní techniky

Doporučená literatura

  • Bedrnová,Eva. Management osobního rozvoje.1.vyd. Praha:Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-198-0
  • Půlkrábková, Eva. Selfmanagement a řízení lidských zdrojů. Studijní opora. Jihlava: VŠP Jihlava, 2010.
  • Nakonečný, Milan. Sociální psychologie. 1.vyd.Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7
  • Jarošová, Eva aj. Trénink sociálních a manažerských dovedností. 1.vyd.Praha:Management Press, 2001. ISBN 80-7261-048-1
  • Capponi, Věra, Novák, Tomáš. Sám sobě psychologem. 2.vyd.Praha: Grada, 2001.ISBN80-7169-362-6
  • Klapač, Michal. Psychologie v praxi. 2.vyd.Praha:Transal Books, 1994. ISBN 80-900954-1-0
  • Komárková, Růžena aj. Aplikovaná sociální psychologie III. 1.vyd.Praha:Grada Publishing,2001. ISBN 80-247-0180-4
  • Whitmore, John. Koučování. 2.vyd.Praha:Management Press, 2004.ISBN80-7261-101-1

Anotace

Cílem předmětu je naučit studenty pozorovat vlastní chování a využívat metody vedoucí k usměrňování chování či k žádoucí změně chování. Ve výuce je kombinován výklad lektora s interaktivními cvičeními formou testů a projektivních technik s následným rozborem osobnosti.    


Znalosti: Student rozlišuje tři základní složky sebepojetí a je si vědom jejich provázanosti. Student ví, v čem spočívá prevence náročných životních situací, a v případě, že nastanou, zná adekvátní opatření, která mohou pomoci s jejich zvládáním.


Dovednosti: Student je schopen introspekce. Student umí ovládat své emoce, dokáže rozpoznat, jaké emoce převládají u jeho komunikačního partnera, a následně zvolí vhodný způsob komunikace. 


Obecné způsobilosti: Na základě porozumění sobě samému je student schopen rozumět i druhým.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím