Selfmanagement a řízení lidských zdrojů
Studijní plán:
Předmět | Selfmanagement a řízení lidských zdrojů (SLZ) |
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | PhDr. Eva Půlkrábková ( pulkrabkova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Kombinované studium |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Požadavky k zápočtu:
•Aktivní účast
•Vystoupení s referátem ve výuce
- OBSAH PŘEDMÉTU:
Sebepozorování, sebereflexe
Tvořivost, kreativní myšlení
Sociální kompetence
Sociální interakce
Sociálně komunikační dovednosti
Náročné životní situace
Zvládání emocí
Problémový klient
Konstruktivní řešení problémů
Duševní hygiena
Psychodiagnostika
Projektivní techniky
Doporučená literatura
- Bedrnová,Eva. Management osobního rozvoje.1.vyd. Praha:Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-198-0
- Půlkrábková, Eva. Selfmanagement a řízení lidských zdrojů. Studijní opora. Jihlava: VŠP Jihlava, 2010.
- Nakonečný, Milan. Sociální psychologie. 1.vyd.Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0690-7
- Jarošová, Eva aj. Trénink sociálních a manažerských dovedností. 1.vyd.Praha:Management Press, 2001. ISBN 80-7261-048-1
- Capponi, Věra, Novák, Tomáš. Sám sobě psychologem. 2.vyd.Praha: Grada, 2001.ISBN80-7169-362-6
- Klapač, Michal. Psychologie v praxi. 2.vyd.Praha:Transal Books, 1994. ISBN 80-900954-1-0
- Komárková, Růžena aj. Aplikovaná sociální psychologie III. 1.vyd.Praha:Grada Publishing,2001. ISBN 80-247-0180-4
- Whitmore, John. Koučování. 2.vyd.Praha:Management Press, 2004.ISBN80-7261-101-1
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty pozorovat vlastní chování a využívat metody vedoucí k usměrňování chování či k žádoucí změně chování. Ve výuce je kombinován výklad lektora s interaktivními cvičeními formou testů a projektivních technik s následným rozborem osobnosti.
Znalosti: Student rozlišuje tři základní složky sebepojetí a je si vědom jejich provázanosti. Student ví, v čem spočívá prevence náročných životních situací, a v případě, že nastanou, zná adekvátní opatření, která mohou pomoci s jejich zvládáním.
Dovednosti: Student je schopen introspekce. Student umí ovládat své emoce, dokáže rozpoznat, jaké emoce převládají u jeho komunikačního partnera, a následně zvolí vhodný způsob komunikace.
Obecné způsobilosti: Na základě porozumění sobě samému je student schopen rozumět i druhým.
^ nahoru ^