| Předmět | Primární, komunitní a domácí péče (PKDP) |
|---|---|
| Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
| Garant | |
| Jazyk | česky |
| Počet kreditů | 3 |
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Cvičení | 1 h |
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 5 h |
| Cvičení | 5 h |
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
|---|---|---|---|---|
| Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 5 | 3 kr. | ZA |
| Všeobecná sestra - platný od ZS 2008/2009 | P | 3 | 2 kr. | ZA |
| Všeobecná sestra - platný od ZS 2009/2010 | P | 3 | 2 kr. | ZA |
| Všeobecná sestra - platný od ZS 2011/2012 | P | 3 | 2 kr. | ZA |
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí předmětů z ošetřovatelství v oblasti primární a terciární péče. Zaměřuje se na zdraví lidí v komunitě. Studenti pochopí význam pojmu „komunita“, její hlavní sociální funkce v uspokojování potřeb lidí a její hierarchii: jedinec-rodina-obvod-město-okres-stát-národ-svět. Uvědomí si nutnost zdravého společenského a přírodního prostředí v komunitě pro život jednotlivců a jejich rodin. Naučí se ošetřovaní pacientů/ klientů v podmínkách domácího prostředí. Studenty seznámí s organizační strukturou
Cíl:
Integrace znalostí z jiných předmětů do oblasti primární a terciární péče se zaměřením na zdraví lidí v komunitě
Znalosti:
Student pochopí význam pojmu komunita, její hlavní sociální funkce v uspokojování potřeb lidí a její hierarchii: jedinec – rodina – obvod – město – okres – stát – národ - svět.
Uvědomí si nutnost zdravého společenského a přírodního prostředí v komunitě pro život jednotlivců a jejich rodin. Naučí se ošetřovaní pacientů/ klientů v podmínkách domácího prostředí. Seznámí se s organizační strukturou.
Dovednosti:
Student bude umět integrovat znalosti z jiných předmětů a transformovat je do výchovy
k ochraně zdraví. Naučí se ošetřovat pacienty v domácím prostředí, pozná specifika ošetřování v komunitě a využívá je v praxi. Bude znát organizační strukturu poskytované péče.
Obecné způsobilosti:
Student využívá poznatků v ošetřovatelské praxi a implementuje je do ošetřovatelského procesu vzhledem ke specifikům jednotlivých pacientů, rodin a komunit.