Předmět | Supervize praxe II. (SVP2) |
---|---|
Garantuje | Katedra sociální práce (KSP) |
Garant | doc. PhDr. Milan Tomka, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Zdravotně sociální pracovník - kombi, platný od LS 2015/2016 | P | 2 | 2 kr. | ZA |
Zdravotně sociální pracovník - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 2 | 2 kr. | ZA |
Zdravotně sociální pracovník - platný od LS 2012/2013 | P | 2 | 2 kr. | ZA |
Zdravotně sociální pracovník - platný od ZS 2016/2017 | P | 2 | 2 kr. | ZA |
Cíle:
Student, na základě průběžně získané praktické zkušenosti v předmětu Praxe II., reflektuje tuto zkušenost v supervizní skupině ostatních studentů absolvujících odbornou praxi. Cílem předmětu je vést studenty prostřednictvím vybraných metod supervize k náhledu na výkon svěřených rolí v průběhu odborné praxe, k porozumění souvislostí vlastního chování, prožívaní a myšlení k chování, prožívaní a myšlení klienta, potažmo skupiny klientů.
Znalosti:
Student si osvojí základné metody a postupy v supervizi. Student umí definovat, co je supervize, zná cíle, funkce, metody a formy supervize, zná etické principy supervize, má základní znalosti o možnostech, struktuře a obsahu supervizního kontraktu, zná možnosti, hranice, přínosy a rizika supervize, chápe supervizi jako součást profese sociální práce, zná možnosti dalšího vzdělávání v supervizi.
Dovednosti:
Student dokáže spolupracovat při vytváření supervizního kontraktu, nalézat situace (zakázky), s kterými přichází do supervize, pracovat na formulaci zakázky pod vedením supervizora, pracovat pod vedením supervizora na splnění zakázky, být otevřený vůči zpětné vazbě, rozpoznat užitečnost zpětné vazby pro svou práci, využívat reflexi a získanou zpětnou vazbu pro rozvoj vlastních odborných kompetencí v praxi sociální práce, aktivně spolupracovat v supervizní skupině, poskytovat zpětnou vazbu supervizorovi a supervizní skupině, využívat supervizi při řešení složitých případů klientů, využívat supervizi při obraně vůči stresu a emocionální zátěži, identifikovat svá silná a slabá místa, provádět sebereflexi, průběžně vyhodnocovat splnění cílů supervize.
Obecné způsobilosti:
Student je odpovědný vůči sobě, klientům, profesi, přijímá etické principy sociální práce, rozumí jim a uplatňuje je v praxi, přijímá supervizi jako prostředek vlastního odborného růstu.