Speciální terapie v sociální práci

Studijní plán: Zdravotně sociální pracovník - platný od LS 2012/2013

PředmětSpeciální terapie v sociální práci (STSP)
GarantujeKatedra sociální práce (KSP)
Garantdoc. PhDr. Luba Pavelová, PhD.
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška5 h
Cvičení3 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Přehled vývoje základných pojmů.
  • Osobnost arteterapeuta a arteterapeutky.
  • Arteterapeutický vztah.
  • Analýza sociálních problémů, duševních poruch a zdravotního postižení jako indikátory arteterapie.
  • Zooterapie - historie a současnost.
  • Canisterapie a její specifika.
  • Metodika canisterapie.
  • Hiporehabilitace a její zvláštnosti.
  • Muzikoterapie a její specifika.
  • Ergoterapie a vymezení základních pojmů.

Doporučená literatura

  • ŠICKOVÁ– FABRICI, J.: Základy arteterapie. Praha. Portál, 2002
    ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapie. Praha. Portál. 2007
    VELEMÍNSKY, M.: Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice. Dona
    PIKÁLEK, Š.: Výchovná a pracovnorehabilitačná činnosť u ťažko mentálne postihnutých. Bratislava. Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, 1998
    KUBÍNKOVÁ, D. , KŘÍŽOVÁ, A.: Ergoterapia. Olomouc. 1997
    CASEOVÁ, C. – DALLEYOVÁ, T.: Arterterapie s dětmi. Praha. Portál, 1995
    KLUSOŇOVÁ, E., ŠPIČKOVÁ, J.: Ergoterapia. Martin. Osveta, 1986
  • ŠICKOVÁ– FABRICI, J.: Základy arteterapie. Praha. Portál, 2002.
  • ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapie. Praha. Portál. 2007.
  • VELEMÍNSKY, M.: Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice.
  • PIKÁLEK, Š.: Výchovná a pracovnorehabilitačná činnosť u ťažko mentálne postihnutých. Bratislava. Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, 1998.
  • KUBÍNKOVÁ, D. , KŘÍŽOVÁ, A.: Ergoterapia. Olomouc. 1997.
  • CASEOVÁ, C. – DALLEYOVÁ, T.: Arterterapie s dětmi. Praha. Portál, 1995.
  • ŠPIČKOVÁ, J.: Ergoterapia. Martin. Osveta, 1986.

Anotace

Cílem je uvést studenty sociální práce do problematiky speciálních terapií a vést je v základních problémech a pracovních postupech.



 Znalosti:


Témata mají poskytnout základní a nové všeobecné a specifické informace o speciálních terapiích v sociální práci.



 Dovednosti:


Studenti se seznamují se základními pracovními postupy prakticky už v průběhu studia, aby je potom byli připraveni používat ve svém povolání.


 Obecné způsobilosti:


Teoreticko- praktické vědomosti z problematiky speciálních terapií.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím