Speciální terapie v sociální práci
Studijní plán:
Předmět | Speciální terapie v sociální práci (STSP) |
Garantuje | Katedra sociální práce (KSP) |
Garant | doc. PhDr. Luba Pavelová, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 3 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Přehled vývoje základných pojmů.
- Osobnost arteterapeuta a arteterapeutky.
- Arteterapeutický vztah.
- Analýza sociálních problémů, duševních poruch a zdravotního postižení jako indikátory arteterapie.
- Zooterapie - historie a současnost.
- Canisterapie a její specifika.
- Metodika canisterapie.
- Hiporehabilitace a její zvláštnosti.
- Muzikoterapie a její specifika.
- Ergoterapie a vymezení základních pojmů.
Doporučená literatura
- ŠICKOVÁ– FABRICI, J.: Základy arteterapie. Praha. Portál, 2002
ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapie. Praha. Portál. 2007
VELEMÍNSKY, M.: Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice. Dona
PIKÁLEK, Š.: Výchovná a pracovnorehabilitačná činnosť u ťažko mentálne postihnutých. Bratislava. Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, 1998
KUBÍNKOVÁ, D. , KŘÍŽOVÁ, A.: Ergoterapia. Olomouc. 1997
CASEOVÁ, C. – DALLEYOVÁ, T.: Arterterapie s dětmi. Praha. Portál, 1995
KLUSOŇOVÁ, E., ŠPIČKOVÁ, J.: Ergoterapia. Martin. Osveta, 1986
- ŠICKOVÁ– FABRICI, J.: Základy arteterapie. Praha. Portál, 2002.
- ZELEIOVÁ, J. Muzikoterapie. Praha. Portál. 2007.
- VELEMÍNSKY, M.: Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice.
- PIKÁLEK, Š.: Výchovná a pracovnorehabilitačná činnosť u ťažko mentálne postihnutých. Bratislava. Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, 1998.
- KUBÍNKOVÁ, D. , KŘÍŽOVÁ, A.: Ergoterapia. Olomouc. 1997.
- CASEOVÁ, C. – DALLEYOVÁ, T.: Arterterapie s dětmi. Praha. Portál, 1995.
- ŠPIČKOVÁ, J.: Ergoterapia. Martin. Osveta, 1986.
Anotace
Cílem je uvést studenty sociální práce do problematiky speciálních terapií a vést je v základních problémech a pracovních postupech.
Znalosti:
Témata mají poskytnout základní a nové všeobecné a specifické informace o speciálních terapiích v sociální práci.
Dovednosti:
Studenti se seznamují se základními pracovními postupy prakticky už v průběhu studia, aby je potom byli připraveni používat ve svém povolání.
Obecné způsobilosti:
Teoreticko- praktické vědomosti z problematiky speciálních terapií.
^ nahoru ^