Marketing B

Studijní plán: Finance a řízení - platný od LS 2004/2005 a od ZS 2005/2006

PředmětMarketing B (MGB)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
Garant
Jazykčesky
Počet kreditů6
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení3 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Finance a řízení - platný od LS 2004/2005 a od ZS 2005/2006 P 7 6 kr. Z,ZK
Finance a řízení - platný od ZS 2006/2007 P 7 6 kr. Z,ZK

Sylabus

  • PŘEDNÁŠKY:
    Východiska marketingového řízení v 21. století
  • Proces strategického marketingového řízení, strategické plánování
  • Analýza marketingových příležitostí mikroprostředí a makroprostředí, marketingové situační analýzy
  • Analýza diferencí mezi zákazníky, segmentace a tržní zacílení
  • Strategie produktové politiky, značkové a sortimentní strategie, inovace
  • Cenová politika a cenové strategie
  • Řízení a poskytování marketingových programů, distribuční cesty, organizace, služby
  • Tvorba a řízení komplexní komunikační politiky
  • Komunikační strategie
  • Specifika internacionálního marketingu
  • Specifika řízení produktové politiky a marketingového mixu ve službách
  • Internet Marketing
  • Implementace a způsoby marketingového řízení
  • Moderní trendy marketingu
  • CVIČENÍ: Úvod do semináře, seznámení s metodami práce, literatura,, CRM
  • Případová studie – úvod do situační analýzy
  • Analýza vybrané firmy – skupinový projekt – analýza prostředí
  • Analýza vybrané firmy – skupinový projekt – analýza segmentu
  • Analýza vybrané firmy – skupinový projekt - hodnocení, příprava prezentace
  • Analýza vybrané firmy – skupinový projekt prezentace (PowerPoint)a obhajoba
  • Případová studie – Produktová politika
  • Strategické rozhodování o ceně - příklady
  • Distribuční a komunikační politiky - případová studie
  • Analýza marketingové mixu – individuální projekt, zadání, sběr informací
  • Analýza marketingové mixu – zpracování analýz, vyhodnocení, příprava prezentace
  • Prezentace individuálních projektů
  • Marketingová analýza - závěrečná studie, opakování
  • Vyhodnocení práce na semináři, zápočty

Doporučená literatura

  • Studijní literatura primární:
    BOUČKOVÁ, J. a kol. Marketing. Praha : C.H. BECK, 2003. ISBN80-7179-577-1.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 4. dotisk 1. vydání. Praha : Oeconomica, 2008. ISBN 80-245-0902-0
  • Studijní literatura sekundární:
    KOTLER, P. Marketing Management. 10. rozšířené vydání. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-329-4.
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.
  • KOTLER, P., TRIES DE BES, F. Inovativní marketing. Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0921-X.
  • DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha : C H.BECK, 2001. ISBN 80-7179-603-4.
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-811-2.
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7179-996-9.
  • SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. C.H.BECK. Praha : 2000. ISBN 80-7179-422-8.
  • TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. Proffesional Publishing, 2007.
  • TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
  • Odborné časopisy : Strategie, Marketing & komunikace ISSN: 1211-5622
  • Doporučené elektronické odkazy:
    http://istrategie.cz
  • http://www.esomar.org/index.php/codes-guidelines.html
  • http:// www.factum.cz/
  • http://mandk.cz

Anotace

CÍL A OBSAH PŘEDMĚTU:
Prohloubení základních znalostí marketingové teorie a získání dovedností a schopnosti její praktické aplikace. Předmět navazuje na Marketing A.
Struktura předmětu vychází z kombinace přednášek a seminářů. Přednášky jsou hlavním nástrojem pro prezentaci teoretických koncepcí a jejích aplikací. Semináře poskytnou studentům možnost diskutovat o klíčových problémech a prakticky aplikovat získané teoretické vědomosti prostřednictvím řešení případových studií a marketingových projektů.
ZPŮSOB ZAKONČENÍ:
Předmět je zakončen písemnou zkouškou. Hodnocení studenta je kombinací výsledků závěrečného testu (85 %) a jeho účasti a aktivní práce v seminářích (15 %). Podmínkou vykonání zkoušky je odevzdání, prezentace a obhajoba zadaných projektů.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím