Marketing B
Studijní plán:
Předmět | Marketing B (MGB) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 6 |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 3 h |
Sylabus
- PŘEDNÁŠKY:
Východiska marketingového řízení v 21. století
- Proces strategického marketingového řízení, strategické plánování
- Analýza marketingových příležitostí mikroprostředí a makroprostředí, marketingové situační analýzy
- Analýza diferencí mezi zákazníky, segmentace a tržní zacílení
- Strategie produktové politiky, značkové a sortimentní strategie, inovace
- Cenová politika a cenové strategie
- Řízení a poskytování marketingových programů, distribuční cesty, organizace, služby
- Tvorba a řízení komplexní komunikační politiky
- Komunikační strategie
- Specifika internacionálního marketingu
- Specifika řízení produktové politiky a marketingového mixu ve službách
- Internet Marketing
- Implementace a způsoby marketingového řízení
- Moderní trendy marketingu
- CVIČENÍ: Úvod do semináře, seznámení s metodami práce, literatura,, CRM
- Případová studie – úvod do situační analýzy
- Analýza vybrané firmy – skupinový projekt – analýza prostředí
- Analýza vybrané firmy – skupinový projekt – analýza segmentu
- Analýza vybrané firmy – skupinový projekt - hodnocení, příprava prezentace
- Analýza vybrané firmy – skupinový projekt prezentace (PowerPoint)a obhajoba
- Případová studie – Produktová politika
- Strategické rozhodování o ceně - příklady
- Distribuční a komunikační politiky - případová studie
- Analýza marketingové mixu – individuální projekt, zadání, sběr informací
- Analýza marketingové mixu – zpracování analýz, vyhodnocení, příprava prezentace
- Prezentace individuálních projektů
- Marketingová analýza - závěrečná studie, opakování
- Vyhodnocení práce na semináři, zápočty
Doporučená literatura
- Studijní literatura primární:
BOUČKOVÁ, J. a kol. Marketing. Praha : C.H. BECK, 2003. ISBN80-7179-577-1.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 4. dotisk 1. vydání. Praha : Oeconomica, 2008. ISBN 80-245-0902-0
- Studijní literatura sekundární:
KOTLER, P. Marketing Management. 10. rozšířené vydání. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-329-4.
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.
- KOTLER, P., TRIES DE BES, F. Inovativní marketing. Jak kreativním myšlením vítězit u zákazníků. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0921-X.
- DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha : C H.BECK, 2001. ISBN 80-7179-603-4.
- FORET, M. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-811-2.
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7179-996-9.
- SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. C.H.BECK. Praha : 2000. ISBN 80-7179-422-8.
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. Proffesional Publishing, 2007.
- TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0053-0.
- Odborné časopisy : Strategie, Marketing & komunikace ISSN: 1211-5622
- Doporučené elektronické odkazy:
http://istrategie.cz
- http://www.esomar.org/index.php/codes-guidelines.html
- http:// www.factum.cz/
- http://mandk.cz
Anotace
CÍL A OBSAH PŘEDMĚTU:
Prohloubení základních znalostí marketingové teorie a získání dovedností a schopnosti její praktické aplikace. Předmět navazuje na Marketing A.
Struktura předmětu vychází z kombinace přednášek a seminářů. Přednášky jsou hlavním nástrojem pro prezentaci teoretických koncepcí a jejích aplikací. Semináře poskytnou studentům možnost diskutovat o klíčových problémech a prakticky aplikovat získané teoretické vědomosti prostřednictvím řešení případových studií a marketingových projektů.
ZPŮSOB ZAKONČENÍ:
Předmět je zakončen písemnou zkouškou. Hodnocení studenta je kombinací výsledků závěrečného testu (85 %) a jeho účasti a aktivní práce v seminářích (15 %). Podmínkou vykonání zkoušky je odevzdání, prezentace a obhajoba zadaných projektů.
^ nahoru ^