Předmět | Ošetřovatelská péče v neonatologii (OPN) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | Prof. MUDr. Hana Hrstková, CSc. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 1 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Porodní asistentka - platný od ZS 2013/2014 | P | 5 | 3 kr. | Z,ZK |
Porodní asistentka - platný od ZS 2016/2017 | P | 5 | 3 kr. | Z,ZK |
Výsledky učení:
Cíl:
Cílem je seznámit studenty s vývojem fyziologického a patologického novorozence, s péčí o novorozence. Dále vybavit studenty přehledem vrozených vývojových vad u dětí a specifikace péče o novorozence na JIP.
Znalosti:
Student zná péči o fyziologického novorozence a patologického novorozence.
Dovednosti:
Student má dovednosti potřebné ke zvládnutí ošetřovatelské péče v neonatologii.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v oboru porodní asistentka.
Výukové metody: přednášky, přednášky s diskusí, cvičení
Hodnotící metody a kritéria: Zápočet, Zkouška
Zápočet – aktivní účast studenů na cvičeních, splnění docházky 75 %, zápočtový písemný test splněný na 70 %.
Zkouška – ústní formou, výsledek zkoušky se hodnotí v souladu s pravidly ECTS klasifikačními známkami:
A (výborně) - ústní projev je samostatný, student pružně a správně reaguje na zadané otázky
B (velmi dobře) - ústní projev je samostatný, na zadané otázky student reaguje s drobnými chybami
C (dobře)- v ústním projevu se objevují drobnější chyby nebo nepřesnosti, na zadané otázky student reaguje s drobnými chybami
D (uspokojivě) - v ústním projevu se objevují větší chyby, na zadané otázky student reaguje s drobnými chybami za malé pomoci vyučujícího
E (dostatečně) - v ústním projevu se objevují větší chyby, na zadané otázky student reaguje s většími chybami za pomoci vyučujícího
F (nedostatečně) - v ústním projevu se objevují větší chyby, které nejsou vysvětleny nebo vysvětleny nedostatečně při výrazné pomoci vyučujícího
Studijní zátěž:
Prezenční studium:
Přednášky: 24 hodin Cvičení: 12hodin
Samostatná příprava: 24 hodin
Celkem: 60 hodin
Odborné stáže a praxe: není specifikováno