Elektronické obchodování
Studijní plán: Aplikovaná informatika - platný od ZS 2013/2014
Předmět | Elektronické obchodování (xELO) |
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Prezenční studium |
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Sylabus
- 1. Úvod do předmětu Elektronický obchod pro ekonomy a pojmy
- 2. Vývoj e-commerce – Vývoj elektronického obchodu
- 3. Funkce, modely, fenomény a cesty elektronického obchodu
- 4. Modely elektronického obchodování a model B2B podrobněji
- 5. Modely elektronického obchodování – B2C, C2C, B2P, B2E, B2A
- 6. Komunikační a informační technologie, využívání internetu v elektronickém obchodování a hospodářském prostředí
- 7. Návštěvnost elektronického obchodu
- 8. Webdesign, zdroje příjmů elektronického obchodování
- 9. Prameny návštěvnosti
- 10. Elektronický obchod a jeho bezpečnost
- 11. Uzavření předmětu – zopakování nejdůležitější problematiky daného předmětu
Doporučená literatura
- Povinná:
- • DVOŘÁK, J.: Elektronický obchod, 1. vydání, Brno: 2004, ISBN 80-214-2600-4.
- • SEDLÁČEK, J: E-komerce – internetový a mobil marketing od A do Z, 1. vydání, Praha: BEN – technická literatura, 2006, ISBN 80-7300-195-0.
- Doporučená:
- • VYSEKALOVÁ J. a kolektiv: Chování zákazníka, 1.vydání, Praha: Grada Publishing a.s, 2011, ISBN 978-80-247-3528-3.
- • KŘENOVSKÝ M., DRDL M.: Strategické řízení firemních informací, 1. vydání, Praha: C.H.Beck, 2003, ISBN 80-7179-730-8.
- Janice Reynolds: The Complete E-Commerce Book, 2.vyd., CMP Books, San Francisco 2004, ISBN:1-57820-312-0
- Miroslav Sedlák, Petra Mikulášková: Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, 1.vyd. , Computer Press, Brno 2012, ISBN 978-80-251-3727-7
- Viktor Janouch: Internetový marketing, 2. vyd., Computer Press, Brno 2014, ISBN 978-80-251-4311-7
- Josef Řezníček, Tomáš Procházka: Obsahový marketing - Nakrmte Internet svým obsahem, 1.vyd. , Computer Press, Brno 2014, ISBN 978-80-251-4152-6
- Dave Chaffey: E-business and E-commerce management, 5.vyd., Pearson, London 2011, ISBN 978-0-273-75201-1
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy moderní formy obchodu, tedy elektronického obchodu, s jeho podstatou a funkcemi, s jeho modely, s jeho vlastnostmi a aplikacemi, chováním spotřebitele a s prvky, které se objevují u elektronického obchodu. Přednášky jsou zaměřeny na porovnávání elektronického obchodu s kamenným obchodem, hledání rozdílů a propojení mezi těmito dvěma formami obchodů. Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních případech i příkladech.
^ nahoru ^