Předmět | Komunitní péče v porodní asistenci I (KPPA1) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Komunitní péče v porodní asistenci - kombi, platný od ZS 2015/2016 | P | 1 | 4 kr. | ZA |
BURDOVÁ, E., SCHMIED, Z., ŽENÍŠKOVÁ, M. Těhotenství, mateřská a rodičovská dovolená. Praha: ASPI, a.s., 2008. ISBN 978-80-7357-371-3.
ŠTROMEROVÁ, Z. Možnost volby. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-653-X.
TEUSEN, G., GOZE-HÄNEL, I. Prenatální komunikace. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-753-1.
KOLEKTIV AUTORŮ. Průvodce porodnicemi České republiky. Praha: Aperio, 2002. ISBN 80-903087-0-8.
JAROŠOVÁ, D. Úvod do komunitního ošetřovatelství. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2150-7.
KOBILKOVÁ, J. A KOL. Základy gynekologie a porodnictví. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-315-X.
HEŘMAN, H. Chlamydiové infekce v gynekologii a porodnictví. Moderní babictví 6, 2005.
HOLUB, Z. Kazuistiky z gynekologie a porodnictví. Praha: Galén, 2002. ISBN 80-7262-144-0.
MARKOVÁ, M. a kol. Komunitní ošetřovatelství pro porodní asistentky: učební text pro porodní asistentky v komunitní péči. 1.vyd. Brno: NCO NZO, 2009. ISBN 978-80-7013-500-6.
DOLEŽALOVÁ, J. Porod doma. Praha: Formát, 2005. ISBN 80-86718-46-8.
LEIFER, G. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0668-7.
Cílem předmětu je pochopit význam a úkol komunitní péče v gynekologickém ošetřovatelství. Osvojit si základní pojmy z komunitní péče v gynekologii.
Znalosti:
Student získá znalosti z oblasti porodní asistence v prevenci a léčbě při gynekologických onemocněních. Předmět je zaměřen zejména na komunitní péči o ženy.
Dovednosti:
Student rozumí organizaci komunitní péče v porodní asistenci. Student umí identifikovat a uspokojovat potřeby žen v komunitě. Student poskytuje edukační výchovu v prostředí rodiny.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.