Předmět | Komunitní péče v porodní asistenci II (KPPA2) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 10 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Komunitní péče v porodní asistenci - kombi, platný od ZS 2015/2016 | P | 2 | 4 kr. | ZA |
HEŘMAN, H. Chlamydiové infekce v gynekologii a porodnictví. Moderní babictví 6, 2005.
TEUSEN, G., GOZE-HÄNEL, I. Prenatální komunikace. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-753-1.
JAROŠOVÁ, D. Úvod do komunitního ošetřovatelství. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2150-7.
ŠTROMEROVÁ, Z. Porodní asistentkou krok za krokem. Praha: Argo, 2010. 313 s. ISBN 978-80-257-0324-3.
BOLEDOVIČOVÁ, M. a kol. Pediatrické ošetrovateĺstvo. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-211-1.
ŠTROMEROVÁ, Z. Možnost volby. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-653-X.
LEIFER, G. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0668-7.
KOLEKTIV AUTORŮ. Průvodce porodnicemi České republiky. Praha: Aperio, 2002. ISBN 80-903087-0-8.
BURDOVÁ, E., SCHMIED, Z., ŽENÍŠKOVÁ, M. Těhotenství, mateřská a rodičovská dovolená. Praha: ASPI, a.s., 2008. ISBN 978-80-7357-371-3.
DOLEŽALOVÁ, J. Porod doma. Praha: Formát, 2005. ISBN 80-86718-46-8.
MARKOVÁ, M. a kol. Komunitní ošetřovatelství pro porodní asistentky: učební text pro porodní asistentky v komunitní péči. 1.vyd. Brno: NCO NZO, 2009. ISBN 978-80-7013-500-6.
HOLUB, Z. Kazuistiky z gynekologie a porodnictví. Praha: Galén, 2002. ISBN 80-7262-144-0.
KOBILKOVÁ, J. A KOL. Základy gynekologie a porodnictví. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-315-X.
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodikou komunitní péče v gynekologii a porodnictví.
Znalosti:
Studentům má poskytnout znalosti včas rozpoznat důležité příznaky patologie v ženském lékařství a vhodně reagovat v kterémkoliv období života ženy. Součástí je chránit zdraví ženy před poškozením, vést ji ke správným zdravotnickým návykům, životnímu režimu a zabezpečit primární a sekundární prevenci nemocí.
Dovednosti:
Student umí zpracovat komplexní ošetřovatelskou diagnostiku. Student rozumí rozdílům poskytování péče v komunitním prostředí. Student eviduje a vykazuje poskytnutou zdravotní péči.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.