Předmět | Vybrané metody výzkumu v porodní asistenci (VMVPA) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Komunitní péče v porodní asistenci - kombi, platný od ZS 2015/2016 | P | 2 | 3 kr. | ZA |
SIVERMAN, D. Ako robiť kvalitatívný výskum. Ikar-Pegas, 2005. ISBN 8055109044.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
WHO REGIONÁLNÍ ÚŘADOVNA PRO EVROPU KODAŇ. Povědomí o výzkumu v praxi sestry a porodní asistentky. In Strategické dokumenty pro všeobecné sestry a porodní asistentky. Praha: MZ, 2002. ISBN 80-85047-23-3.
BÁRTLOVÁ, S., SADÍLEK, P., TÓTHOVÁ, V. Výzkum a ošetřovatelství. Brno: NCO NZO, 2008. ISBN 978-80-7013-467-2.
ŽIAKOVÁ, K. A KOL. Ošetrovateľstvo - teória a vedecký výskum. Martin: Osveta. 2009. ISBN 80-8063-131-X.
Cílem předmětu je znalost specifik kvantitativních a kvalitativních výzkumných šetření v porodní asistenci a znalost principů odvozování teorií v oboru porodnictví a v gynekologii, znalost principů kódování, schopnost prezentace a zveřejňování výsledků výzkumného šetření, schopnost kritického myšlení a vyhodnocení praxe založené na důkazech.
Znalosti:
Studenti budou znát specifické metody a techniky kvalitativního výzkumného šetření v porodní asistenci, budou schopni se zapojit do řešení výzkumných projektů jako navrhovatelé i jako řešitelé. Získají dovednost tvůrčího přístupu k řešení problémů ve v porodní asistenci. Průzkumné a výzkumné šetření v porodní asistenci - charakteristika, specifika a význam výzkumu v porodní asistenci. Techniky výzkumu, výzkumný proces a jeho fáze, etapy výzkumné práce. Volba a způsob vyhledávání vhodných témat. Etika výzkumu. Prezentace výsledků, aplikace poznatků do praxe.
Dovednosti:
Student je schopen pracovat induktivní metodou pro vyvozování teorií. Student zná principy kódování. Student je schopen prezentovat a zveřejňování výsledky výzkumného šetření. Student je schopen napsat článek do odborného časopisu.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.