Předmět | Management kvality ve zdravotnictví II (MKZ2) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Komunitní péče v porodní asistenci - kombi, platný od ZS 2015/2016 | P | 3 | 4 kr. | ZK |
GAWANDE, A. 2010. Komplikace - chirurgovy poznámky. Praha: Baronet, 2010. 74 s. ISBN 978-80-7384-315.
ČESKÁ ASOCIACE SESTER. 2007. Prevence pádu a zranění pacienta/klienta a jeho řešení. Praha: Galén, 2007. 44 s. ISBN 978-80-7262-585-7.
BROWN, S. J. Evidence-Based Nursing: The Research-Practice Connection. Sudbury, 2012. ISBN 978-1-4496-2406-4.
ZÁKON č.372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
ŠKRLA, P., A ŠKRLOVÁ, M. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2616-8.
DICENSO, GUYATT, CILISKA. Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice. Mosby. ISBN 978-0-323-02591-1.
SMETANA, M. Integrovaný záchranný systém, distanční opora. Ostravská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7368-808-0.
ŠENOVSKÝ, M., ADAMEC, V. Právní rámec krizového managementu 2. vydání, Ostrava: SPBI, 2007. ISBN 80-86634-01
ŠKRLA, P. 2005. Především neublížit. Brno: NCONZO. 2005. s. 162. ISBN -80-7013-419-4.
SAK ČR 2013. Národní akreditační standardy pro nemocnice. 3. vyd. Praha: Tigis, 2013. ISBN 978-80- 873-23-04-05.
SAK ČR. 2010. Národní akreditační standardy pro zdravotnická zařízení následné a dlouhodobé péče. 2.vyd. Praha: Tigis, 2010. ISBN 978-80-903750-9-3.
SAK ČR. 2009. Národní akreditační standardy pro nemocnice. 1. vyd. - dotisk. Praha: Tigis, 2009. ISBN 978-80-903750-6-2.
ŠKRLA, P., ŠKRLOVÁ, M. 2008. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2616-8. s. 196.
JCI, 2009. Mezinárodní akreditační standardy pro nemocnice 3. vydání. Praha: Grada, 2009. 312 s. ISBN 978-80-247-2436-2.
Cílem předmětu je získání přehledu o problematice řízení státní správy a především zdravotnictví v podmínkách krize, jejích projevech a dopadech. Studenti jsou seznámeni s postupy při přechodu zdravotnického zařízení ze standardních podmínek do činnosti za krizové situace.
Znalosti:
Umí charakterizovat nejpoužívanější nástroje pro řízení rizika ve zdravotnickém zařízení, rizika při procesu objednávání, předepisování a podávání léčiv pacientům; základní přehled předcházení nemocničních nákaz při poskytování zdravotní péče, informace týkající se rizik spojených s technickým provozem zdravotnických zařízení.
Dovednosti:
Student rozpoznává základní metodické postupy implementace a kontroly kvality formou akreditace a certifikace zdravotnických činností a zařízení. Student chápe význam standardizace v procesu péče, umí zpracovat standard ošetřovatelské péče. Student chápe význam auditních šetření, umí zpracovat auditní list.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.