Předmět | Péče o novorozence v komunitním prostředí (PNKP) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 10 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Komunitní péče v porodní asistenci - kombi, platný od ZS 2015/2016 | P | 3 | 4 kr. | Z,ZK |
HERDMAN, T. H. EDS. PŘEKLAD PAVLA KUDLOVÁ. NANDA International Ošetřovatelské diagnózy. Definice & klasifikace 2009-2011. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3423-1.
SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Grada, Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2005. ISBN 80-7216-213-6.
HANZLÍKOVÁ, A. ET AL. Komunitné ošetrovateľstvo. 2. vyd. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-213-8.
BERAN, J., HAVLÍK, J. ET AL. Lexikon očkování. Praha: Maxdorf, 2008. ISBN 978-80-7345-164-6.
KOMÁREK, V., ZUMROVÁ, A. ET AL. Dětská neurologie: vybrané kapitoly. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-492-8.
NIES, M. A., MCEWEN, M. Community/Public Health Nursing: Promoting the Health of Populations. 4th ed. Philadelphia: Saunders, 2006. ISBN 1416028870.
PEYCHL, I. Nedonošené dítě v péči praktického a nemocničního pediatra. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-283-8.
LEIFER, G. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. Praha:Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0668-7.
Studenti naváží na studium bakalářského studijního oboru v porodní asiistenci. Cílem předmětu je pochopit specifika péče o novorozence v komunitním prostředí.
Znalosti:
Studenti znají růst a vývoj zdravého novorozence, výživu (poruchy výživy), výživu fyziologického a patologického novorozence, etiku v neonatální péči, dědičnost, genetické poradenství, prenatální diagnostiku, nejčastější genetické vady, resuscitaci novorozence.
Dovednosti:
Student se orientuje v legislativních a hygienických normách vztahujících se k zdravotní péči realizované v prostředí rodiny/komunity. Student realizuje hodnocení aktuálního stavu růstu a vývoje novorozenců. Student posuzuje psychosociální problematiku matky a novorozence v rodinném prostředí. Student nacvičuje projektování komunitní péče určené pro optimální uspokojování potřeb novorozenců v komunitě. Student realizuje ošetřovatelské posouzení a diagnostiku u novorozenců v prostředí rodiny/komunity. Student poskytuje rady rodičům týkající se zdravého vývoje novorozence.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti pro poskytování zdravotní péče zaměřené na komunitní péči.