Předmět | Marketing cestovního ruchu (MGPS) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 3 h |
Cvičení | 4 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Cestovní ruch - kombi | P | 4 | 3 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2006/2007 | P | 5 | 3 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2008/2009 | P | 5 | 3 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010 | P | 4 | 3 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je seznámit studenta se specifikami marketingu služeb, především v oblasti cestovního ruchu. Předmět navazuje na základní kurz marketingu a rozšiřuje znalosti studenta v oblasti marketingu služeb především se zaměřením na specifika marketingu cestovního ruchu. Přednášky a cvičení se zaměří i na marketing jednotlivých služeb v cestovním ruchu. Důležitou součástí marketingu cestovního ruchu je marketingový výzkum v oblasti cestovního ruchu, včetně praktického cvičení v oblasti marketingového výzkumu.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti v oblasti marketingového řízení podniků služeb a cestovního ruchu. Umí vysvětlit, že v oblasti marketingu služeb se uplatňuje tzv. rozšířený marketingový mix, kde na místo 4 základních P uplatňovaných v přístupu k zákazníkovi se používá rozšířený marketingový mix se sedmi nebo osmi P, když nejdůležitější P je people – lidé. Umí definovat metody řízení vztahu se zákazníkem, a uvědomuje si, že vztah k zákazníkovi a kvalita služeb, jako nejdůležitější nástroj marketingu, ovlivňují především bezprostřední poskytovatelé služeb v cestovním ruchu, kteří jsou v kontaktu se zákazníkem.
Dovednosti: Student umí vyhledat, utřídit a interpretovat z marketingového informačního systému podniku. Dovede získávat primární a sekundární marketingová data a to jak z vnitřních tak i vnějších zdrojů. Dovede zpracovat plán marketingového výzkumu a aplikovat jednodušší metody kvalitativního i kvantitativního výzkumu pro získávání primárních marketingových dat. Je schopen uplatnit metody strategického i operativního marketingu při řízení podniku služeb.
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v oblasti marketingového řízení podniku, když právě tato oblast se velmi rychle rozvijí a vznikají stále nové metody v této oblasti. Dovede aplikovat obecné principy marketingového řízení podniku a umí na základě analýzy informací formulovat návrhy změn na základě praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem. Dokáže se samostatně a odpovědně rozhodovat při tvorbě marketingové strategie i při aplikaci praktických metod marketingového řízení jen na základě rámcového zadání.