Předmět | Role manažera I (RM1) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | doc. PhDr. Lada Cetlová, PhD. ( cetlova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 10 h |
Cvičení | 10 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Kvalita a bezpečná péče ve zdravotnictví - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 4 kr. | ZA |
Předmět poukazuje na Evropskou strategii v oblasti zdravotnické péče. Upozorňuje na význam poznání vnějšího a vnitřního prostředí pro strategické myšlení a plánování zdravotnické organizace (ekonomické, politické, sociální, legislativní, etické). Dále upozorňuje také na funkce managementu - plánování, organizování, obsazování pracovních míst, řízení, koordinaci a kontrolu. Poukazuje na in-terdisciplinaritu,
jako na nezbytný předpoklad současné zdravotní péče.
Cíl
Získat vědomosti a dovednosti z oblasti managementu, osobního rozvoje vedoucího pracovníka, specifických manažerských dovedností a dalších vědních oborů, ovlivňující roli manažera ve zdravotnictví. Motivovat vedoucí pracovníky k podpoře potřebných systémových změn ve zdravotnických zařízeních a ke hledání nových cest zvyšování spokojenosti zákazníků i zaměstnanců.
Student získá informace o organizační chování ve zdravotnickém zařízení - organizační struktura - typy organizačních struktur. Organizační kultura. Motivy pracovní činnosti.
Student získá informace o osobním rozvoji vedoucího pracovníka - klíčové kompetence. Osobní styl - sebepoznání, analýza osobního profilu, silné a slabé stránky, formování požadovaných schopností a dovedností. Role osobnosti, role moderního manažera. Kariérová dráha zdravotnického pracovníka. Osobní portfolio, vzdělávání a rozvoj. Dále získá informace specifické dovednosti manažera -- management času -
osobní a časový management. Techniky řízení času např. Paretovo pravidlo, Eisenhowerův princip, určení priorit podle analýzy „ABC“. Principy efektivního hospodaření s časem a principy efektivního využívání času.
Student zná své osobní kvality (vlohy, znalosti, dovednosti, vlastnosti a postoje), zná nástroje osobního rozvoje, zná profesionální typy osobnosti, zná výhody delegování a jak delegovat, umí si organizovat vlastní čas, zná tři pilíře úspěchu, zná metody stanovení priorit a eliminace zlodějů času.
Student získává informace o osobnosti zdravotnického manažera, profesionální image, sebeřízení a informace o spolupráci.