Předmět | Leadership a komunikace I (LK1) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | Mgr. Radka Filipčíková, Ph.D., MBA, LL.M. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 10 h |
Cvičení | 10 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Kvalita a bezpečná péče ve zdravotnictví - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Předmět poukazuje na komunikaci a asertivitu - podstata komunikace, verbální komunikace včetně technik BATNA, MATNA, WLATNA, metody kladení otázek, zrcadlení, naslouchání, volní i mimovolní projevy neverbální komunikace, zvyšování zdravého sebevědomí, metody vypořádání se s kritikou, definice asertivity, možnosti použití (výhody a rizika), základní pravidla asertivity, asertivní techniky, např. umění odmítnout a umění ocenit, emoční inteligence, zvládání komunikačních konfliktů a manipulace atd.
Cíl
Získat vědomosti a dovednosti z oblasti nového pojetí leadershipu, seznámit se s podstatou leadershipu, jeho funkcemi, elementy a procesy v organizačním kontextu a předejít tak bezúčelnému utrácení peněz, času a energie.
Student získá základní informace z komunikace a self managementu - základní nástroje a dovednosti neuro-linquistického plánování (NLP) pro budování vztahů, řešení situací, se kterými si manažer dosud nevěděl rady, selfmanagement a nástroje efektivního jednání.
Student umí a zná techniky neutrálního jazyka a hledání předmětu jednání a umí využít technik aktivního naslouchání vč. přeformulování stížnosti na potřebu.
Student umí charakterizovat budování a vedení pracovního týmu - vlastnosti, cíle a role týmu, budování týmové důvěry, ovlivňování vývoje týmu, zvládání týmových krizí. Principy budování efektivního týmu, stádia vývoje týmu a role manažera v různých etapách, typologie členů týmu, zlepšování pracovních vztahů.
Student umí vést, usměrňovat sebe a ovlivňovat druhé, chovat se proaktivně, aplikovat techniky efektivních interpersonálních vztahů, efektivně komunikovat v rámci organizace a při jednáních se spolupracovníky.
Student zná styly vedení a způsoby ovlivňování druhých pomocí komunikace a motivace, zná charakteristiky stylů vedení.