Předmět | Auditní činnost ve zdravotnických zařízeních II (ACZZ2) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | Mgr. Eva Pavelková |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 4 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Kvalita a bezpečná péče ve zdravotnictví - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 4 kr. | ZK |
Předmět poukazuje na audit, který je podle normy ČSN EN ISO 19011 „nezávislý, plánovaný a dokumentovaný proces pro získání důkazů o provádění správných činností správným způsobem.“ Audit ve zdravotnickém zařízení slouží jako jedna z metod hodnocení kontroly kvality péče společně s dalšími metodami.
Cíl
Podílet se na auditech zdravotní péče. Audity jako proces systematického a nezávislého zjišťování funkčnosti systému řízení kvality. Charakteristika a cíle auditu, základní pojmy a požadavky založené na normě ČSN EN ISO 19 011, fáze interního auditu, plánu interního auditu, protokol o neshodě/zjištění, zpráva z interního auditu.
Posláním zdravotnických institucí je poskytovat kvalitní, účinnou, hospodárnou a vysoce odbornou péči o pacienty. Za tímto účelem je proto nezbytné vytvářet prostředí, v němž lze takové cíle uskutečňovat. Zvolený postup vedoucí k získání akreditace či certifikace vyžaduje hluboké, zásadní zásahy do struktury, provozu, financování a řízení organizace.
Student získá základní informace o auditu a auditní činnosti ve zdravotnickém zařízení, včetně úkolu managementu při tvorbě a zlepšování kvality zdravotní péče. Student umí hodnotit a měřit kvalitu zdravotní péče, je schopen se připravit na základní audit zdravotnického zařízení a pochopí pojem benchmarking.
Student umí charakterizovat kritéria auditu jako soubor politik, postupů nebo požadavků, podle kterých se zjišťuje shoda/neshoda při daném auditu (umí sestavit Kontrolní list - Check list). Zná metody akreditace a certifikace zdravotnických zařízení. Zná praktické aplikace na konkrétní problém či konkrétní zdravotnické zařízení. Prevence pochybení v lékařské a ošetřovatelské péče.