Základy pedagogiky a edukační činnost sestry
Studijní plán: Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2016/2017
	
		| Předmět | Základy pedagogiky a edukační činnost sestry (ZPEC)  | 
		| Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS)  | 
		| Garant |   | 
        | Jazyk | česky | 
        | Počet kreditů | 3 | 
                    | Ekvivalent |  | 
        
		        
 
	
						| Prezenční studium | 
				| Cvičení | 1 h | 
		                    | Kombinované studium | 
                             | Tutoriál / přednáška | 5 h | 
                | Cvičení | 6 h | 
                                    	
Sylabus
	- Edukace ve zdravotnické péči, pedagogika
 
	- Edukační proces, edukační činnost porodní asistentky 
 
	- Teorie učení a jejich využití v edukační činnosti
 
	- Determinanty učení, učební styly
 
	- Vývojová specifika a edukace
 
	- Motivace k učení, zásady edukace
 
	- Kulturní aspekty v učení
 
	- Edukace a zdravotní postižení - senzorické poruchy, poruchy učení, duševní poruchy, poruchy komunikace
 
	- Techniky a strategie vyučování, edukační plán
 
	- Vyučovací metody
 
	- Didaktické prostředky   
 
	- Edukace u vybraných onemocnění 
 
	
Doporučená literatura
	- Povinná:
 
	- ŠULISTOVÁ, Radka a Marie TREŠLOVÁ. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012. ISBN 9788073942465.
 
	- JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
 
	- SVĚRÁKOVÁ, M. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. 63 s. ISBN 978-80-7262-845-2.
 
	- Doporučená:
 
	- JŮZL, M. Základy pedagogiky. Brno: Institut mezioborových studií, 2010. 185 s. ISBN 978-80-87182-02-4.
 
	- ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5446-8.
 
	- KOHOUT, K. Základy obecné pedagogiky. 2. vyd.  dopl., Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 160 s. ISBN 978-80-7452-009-9.
 
	- TROJAN, V. a kol. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 172 s. ISBN 978-80-7290-543-0.
 
Anotace
  Výsledky učení:
  Cíl:
Cílem je vybavit studenty znalostmi o edukaci v ošetřovatelské péči, o významu vzdělávání, o vyučovacích metodách a o postavení sestry v edukačním procesu.
  Znalosti:
Student popíše metody, formy a prostředky edukace, vysvětlí zásady edukace, vyjmenuje a popíše fáze edukačního procesu u nemocného a zdravého člověka.
  Dovednosti:
Student dovede vytvořit edukační plán a použít jej v ošetřovatelské praxi.
  Obecné způsobilosti:
Studující získávají znalosti a profesionální dovednosti nezbytné k plánování, poskytování a vyhodnocování ošetřovatelské péče.
 
^ nahoru ^