Předmět | Geografie cestovního ruchu 2 (GECR2-1) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | prof. PhDr. Petr Chalupa, CSc. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 5 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 3 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 5 kr. | Z,ZK | ||
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 5 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 5 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 5 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 5 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je připravit studenty tak, aby byli schopni chápat příčiny a zákonitosti rozmístění cestovního ruchu v Evropě i na ostatních kontinentech v oblastech rozličné velikosti a významu. Přednášky poskytnou podrobný výklad o problematice cestovního ruchu v evropských zemích (mimo ČR) a přehledný výklad o rozmístění a rozvoji cestovního ruchu v hlavních mimoevropských turistických oblastech světa. Důraz je kladen na charakter soudobého světa, na vliv cestovního ruchu na udržitelnost dalšího rozvoje (Agenda 21). Ve cvičeních je navazováno na problematiku přednášek. Studenti se učí rozpoznat hlouběji situaci v nejvýznamnějších turistických oblastech světa. Své poznatky prezentují formou krátkých vystoupení.
Odborné znalosti: Student prokazuje podrobné znalosti z geografie Evropských zemí a přehledné znalosti z geografie mimoevropských zemí. Umí charakterizovat předpoklady cestovního ruchu v hlavních turistických regionech Evropy a dalších kontinentů. Student umí vysvětlit dynamiku vývoje cestovního ruchu v hlavních turistických oblastech světa.
Dovednosti: Student umí vyhledat, utřídit a interpretovat informace relevantní pro řešení vymezeného praktického problému, který se týká rozvoje cestovního ruchu v daném regionu. Je schopen formulovat možný dopad geografických změn na turistický region a zvažovat varianty pravděpodobného dalšího vývoje v území.
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem. Umí na základě analýzy informací formulovat návrhy změn pro dané území. Dokáže se samostatně a odpovědně rozhodovat v jen částečně známých souvislostech na základě rámcového zadání.