Supervize praxe 5
Studijní plán: Zdravotně sociální péče - platný od ZS 2022/2023
Předmět | Supervize praxe 5 (SVP5-1) |
Garantuje | Katedra sociální práce (KSP) |
Garant | doc. PhDr. Milan Tomka, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium |
Cvičení | 8 h |
Sylabus
- Dialogové oblasti pro analýzu porozumění
- Diskuse a analýza předmětu supervize, cílů metod a forem supervize
- Diskuse a analýza k etickým principům supervize, možnosti dalšího vzdělávání v supervizi
- Diskuse a analýza možností, struktury a obsahu supervizního kontraktu
- Diskuse a analýza možnosti, hranic, přínosů a rizik supervize
Doporučená literatura
- HAWKINS, P., SHOHET R.: Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2016.
- HOWE, K., GREY, I.: Effective supervision in social work. London : Learning Matters, 2013
- SCHAVEL, M., TOMKA, M.: Základy supervízie a supervízia v praktickej výučbe. Bratislava : BEKI design, 2010.
- MAROON, I., MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H: Vzdělávaní studentů sociální práce v terénu. Model pro supervizi. Praha : Karolinum, 2007.
Anotace
Cílem předmětu je vést studenty prostřednictvím vybraných metod supervize k náhledu na výkon svěřených rolí v průběhu odborné praxe, k porozumění souvislostí vlastního chování, prožívaní a myšlení k chování, prožívaní a myšlení klienta, potažmo skupiny klientů.
Osnova předmětu:
- Dialogové oblasti pro analýzu porozumění
- Diskuse a analýza předmětu supervize, cílů metod a forem supervize
- Diskuse a analýza k etickým principům supervize, možnosti dalšího vzdělávání v supervizi
- Diskuse a analýza možností, struktury a obsahu supervizního kontraktu
- Diskuse a analýza možnosti, hranic, přínosů a rizik supervize
Supervize v malých skupinách probíhá s uplatněním zejména následujících postupů a technik:
- Aplikace přístupu orientovaného na úlohy ve výcvikové supervizi.
- Bálintovský model supervize.
- Poradenský model supervize.
- Techniky modelování soch a převrácených rolí.
- Využívání analogových prostředků v supervizi.
- Analýza nahrávek (audio nebo videozáznamů) z práce s klientem
^ nahoru ^