Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Předpokládá aplikaci znalostí a dovedností získaných v ostatních ošetřovatelských a humanitních předmětech a určitou úroveň schopnosti kreativity. Zabývá se problematikou metodiky výzkumu a aplikace praxe založené na důkazech v ošetřovatelství. Vede ke kritickému vědeckému myšlení: pochopení potřeby a významu vědeckého přístupu v ošetřovatelské praxi. Seznamuje je se základními kroky výzkumného procesu, výběrem vhodných metod, orientačně se zpracováním a vyhodnocováním výsledků. Zdůrazňuje, že ošetřovatelská praxe založená na důkazech je procesem, ve kterém je spojena nejlepší praxe se sesterskou odborností a pacientovými preferencemi, předurčujícími optimální péči.
Cíle výuky:
- Znalosti: Student dokáže vysvětlit rozdíly v jednotlivých typech výzkumu, dokáže tyto typy výzkumu dobře popsat a vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním výzkumem, kvantitativním výzkumem a kazuistikou. Student dokáže aplikovat základní statistické metody, které se běžně používají při zpracování dat.
- Dovednosti: Student dokáže specifikovat etické aspekty vědecké práce. Dokáže se orientovat v typech odborné literatury, umí s ní pracovat, využívá mezipředmětové poznatky a vztahy. Ovládá fáze výzkumného procesu a vybrané výzkumné metody. Umí navrhnout vhodné metody pro konkrétní výzkum. Dovede zpracovat data s využitím softwaru STATISTICA a výsledky analýz dokáže interpretovat.
- Obecné kompetence: Studentovi jsou poskytnuty znalosti a vědomosti potřebné k tomu, aby úspěšně a na odpovídající úrovni byl schopen napsat bakalářskou práci.
Podmínkou zakončení předmětu je účast na výuce a aktivita na cvičeních, písemný test s úspěšností min. 65 %.
Studijní zátěž:
PS: 20 hodin přímá výuka, 32 hodin samostudium,
KS:10 hodin přímá výuka, 42 hodin samostudium
^ nahoru ^