Sales Foundations including Prospecting

Studijní plán:

PředmětSales Foundations including Prospecting (SF)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
Garant
Jazykanglicky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
DotacePředmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací.
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA
Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. KZ
Erasmus - Finance a řízení - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. KZ
Erasmus - Počítačové systémy - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. KZ
Erasmus - Porodní asistentka - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. KZ
Erasmus - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. KZ
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. KZ
Erasmus - Zdravotně sociální pracovník - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 2 kr. KZ

Sylabus

  • Sales process - rules and sequence
  • Sales skills, importance of listening, questioning techniques
  • Specifics of hotel and travel sales
  • Inter-cultural aspect of hospitality sales
  • Business potential of customers
  • Handling objections
  • Closing the deal
  • Looking for new customers, preparation for the first call
  • Case study examples from real life

Doporučená literatura

Anotace

In this course student will learn of basic sales techniques explaining the difference of sales in hospitality vs. sales of other goods and services. Student should be aware of inter-cultural aspect of hospitality sales, learn how to handle customers from different countries and traditions. Students will learn what is important to learn and know of business customers and where to find the information. Student will learn of rules and sequence of the sales process and how to successfully close the deal. How to deal with objections and present confidently their product and talk about rate. Rate as such will not be the subject of this course. Students will learn how and where to look for new customers and how to prepare and plan for the very first contact with new customers.
There will be practice for students.
There will be few case study examples for students to try themselves on.
Class is thought in English.
This course is written to be highly inter-active and there should not be more than 40 participants, high participation will be required from students, they will have to successfully pass the case study exercise.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím