Multimediální tvorba I
Studijní plán:
Předmět | Multimediální tvorba I (MLMI-1) |
Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
Garant | Mgr. Antonín Přibyl ( apribyl@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium |
Cvičení | 3 h |
Kombinované studium |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
|
V |
|
3 kr. |
ZA |
Sylabus
- Úvod – námět a scénář k připravované prezentaci
- Příprava rozhovoru, moderování
- Střih zvuku – úvod
- Střih zvuku
- Video – úvod, zpracování záznamu, časová osa, skládání snímků
- Video – zpracování příběhu – umělecké aspekty
- Video – efekty, titulky
- Fotografie – úvod grafické formáty
- Fotografie – technické parametry fotoaparátu/fotografie (jas, kontrast, barva)
- Fotografie – umělěcké záměry
- Shrnutí – tvorba krátkého útvaru
- Shrnutí – tvorba krátkého útvaru
- Prezentace závěrečné práce
Doporučená literatura
- Smrčka F.: Multimediální výuka. Studijní opora. Jihlava: VŠP Jihlava, 2011
- HOLSINGER, E. Jak pracují multimédia. Brno: Unis publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
- BAATZ, W. Malá encyklopedie Fotografie. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0210-6.
- MURRAY, J., VAN RYPER, W. Encyklopedie grafických formátů, 2. vyd. Brno: Computer Press, 1997. ISBN: 8085896184
- WEINSTEIN, S. The multimedia internet. New York: Springer, 2005. ISBN 0-387-23681-3.
- SHEPERD, A. Pro Tools for Video, Film, and Multimedia. Boston: Muska and Lipman Publishing, 2003. ISBN: 1-59200-069-X.
- FIELD, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007, 280 s. ISBN 80-87067-65-7.
- HALSALL, F. Multimedia Communications. New York: Pearson Addison Wesley, 2000. ISBN 02-013-9818-4.
- ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. ISBN 80-7331-314-2.
Anotace
Cílem předmětu je formování a procvičování základních mediálních dovedností studentů. Předmět poskytne studentům poznatky a dovednosti potřebné pro zvládnutí základů techniky multimediální tvorby. Výuka je organizována vždy v celých tematických blocích (fotografie, video, zvuk), formou přednášek a cvičení. Přednášky pomohou posluchačům chápat širší souvislosti, budou určeny všem zájemcům, především budou nabízeny studentům Marketingu B. Intenzivní, prakticky zaměřená cvičení budou určeny pro malé skupiny studentů, které budou pracovat pod vedením specializovaných lektorů. Součástí výuky bude také workshop – výměna informací a zkušeností mezi jednotlivými týmy a také zájemci z řad ostatních studentů. Praktickým výstupem budou krátké reportáže.
^ nahoru ^