Předmět | Šetrné formy cestovního ruchu (SFCR) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | RNDr. Mgr. Stanislava Pachrová, Ph.D. ( pachrova@vspj.cz ) |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 2 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 2 kr. | ZA |
Cílem předmětu je poskytnout studentům podrobný přehled o ekologicky šetrných formách cestovního ruchu jakožto významném trendu v turismu napomáhajícím udržitelnému rozvoji destinace. Studenti jsou informováni o aktuálních trendech v cestovním ruchu, pozornost je věnována pochopení problematiky trvale udržitelného rozvoje cestovního ruchu, certifikaci podniků a služeb cestovního ruchu a jednotlivým formám ekologicky šetrného cestovního ruchu, a to včetně forem nových (geoturismus, geocaching aj.).
Znalosti: Student umí vyjmenovat a zdůvodnit aktuální vývojové trendy v cestovním ruchu. Student umí definovat trvale udržitelný rozvoj i udržitelný rozvoj cestovního ruchu a umí popsat a vysvětlit principy jeho uplatňování v praxi. Student umí vysvětlit principy etického podnikání v oboru a umí zdůvodnit důležitost tohoto přístupu. Student umí vyjmenovat nejvýznamnější české i mezinárodní organizace zabývající se ekologicky šetrnou turistikou. Student umí vyjmenovat možnosti dobrovolné certifikace podniků a služeb v cestovním ruchu na české i mezinárodní úrovni, umí popsat postup získání certifikátu a umí vysvětlit význam certifikace pro poskytovatele služeb i pro účastníky cestovního ruchu. Student umí vyjmenovat a podrobně charakterizovat jednotlivé šetrné formy cestovního ruchu.
Dovednosti: Student se orientuje v dostupných informačních zdrojích o problematice udržitelného cestovního ruchu s důrazem na šetrné formy cestovního ruchu, průběžně sleduje a vyhodnocuje situaci v oboru v českém i mezinárodním kontextu, umí analyzovat zjištěné údaje a využít je pro rozhodovací procesy podniků cestovního ruchu.
Obecné způsobilosti: Student je schopen podle zadání koordinovat činnost týmu, v rámci týmu spolupracovat a nést odpovědnost za jeho výsledky. Student je schopen shrnout informace o odborné problematice, vlastní názory i názory ostatních členů týmu a srozumitelně a přesvědčivě je sdělovat odborníkům i laikům. Student je schopen při řešení problémů v oboru do problematiky zahrnout úvahu o jejich etickém rozměru a udržitelnosti.