Strategické řízení hotelu

Studijní plán:

PředmětStrategické řízení hotelu (SRH)
GarantujeKatedra cestovního ruchu (KCR)
Garant
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Přednáška2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Po úspěšném absolvování základních teoretických znalosti a přehledu v Managementu ubytovacích zařízení studenti budou mít příležitost o nadstavbu v strategickém řízení hotelu. Strategické řízení obsahuje stanovení cílů a vize hotelu, vypracování business plánu a jeho exekuce, prodej a marketing, yield management, TQM a personální strategie.

Doporučená literatura

  • C.A.Enz - Hospitality Strategic Management
  • DJOKIC, Anica. Strategie řízení hotelu. Studijní opora. Jihlava: VŠP Jihlava, 2011.

Anotace

1. Úvod a návaznost na Management ubytovacích zařízení. Celkový přehled předmětu.


2.Vytvoření cílů hotelu na základě zprávné pozice na trhu. SWOT hotelu a marketingové vytvoření pozice produktu a následně vytvoření strategie hotelu.


3.Obchodní strategie hotelu, segmentace zákazníků a segmentace cen. Základní segmenty zákazníků hotelu: jednotlivci (business, leisure), skupiny (turistické skupiny, kongresové a konferenční, incentivní) a dlouhodobé pobyty.


4.Rezervace - definice, popis základních dokumentu - poptávka, objednávka, nabídka, závázné potvrzení rezervace a smlouvy. Rezervační systémy a možnosti internetu.


5.Yield management - jak funguje, co všechno obsahuje a možnosti podle velikostí a druhů hotelů.


6.Marketing hotelu - vytváření značky a jména, image hotelu. PR a reklama.


7.Udržení produktu na úrovni - TQM v teorii a praxi, jak udržet brand standardy, audity a průběžná kontrola. 8.Personální strategie hotelu podle kategorie. Jak se počítá produktivita a priority podle kategorie a kvality poskytovaných služeb a druhu hotelu.


9.Strategické cíle vytvořené v business plánu - teoretická část a pak praktické cvičení vytvoření hotelového business plánu.


10.Studenty dostanou za úkol vytvořit jako seminární práci - business plan hotelu dle jejich výběru, skutečného hotelu a podle teoretických znalosti z kursu a informací poskytnutých hotelem.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím