| Předmět | Strategické řízení hotelu (SRH) |
|---|---|
| Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
| Garant | |
| Jazyk | česky |
| Počet kreditů | 2 |
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 2 h |
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 2 h |
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
|---|---|---|---|---|
| V | 2 kr. | ZA |
1. Úvod a návaznost na Management ubytovacích zařízení. Celkový přehled předmětu.
2.Vytvoření cílů hotelu na základě zprávné pozice na trhu. SWOT hotelu a marketingové vytvoření pozice produktu a následně vytvoření strategie hotelu.
3.Obchodní strategie hotelu, segmentace zákazníků a segmentace cen. Základní segmenty zákazníků hotelu: jednotlivci (business, leisure), skupiny (turistické skupiny, kongresové a konferenční, incentivní) a dlouhodobé pobyty.
4.Rezervace - definice, popis základních dokumentu - poptávka, objednávka, nabídka, závázné potvrzení rezervace a smlouvy. Rezervační systémy a možnosti internetu.
5.Yield management - jak funguje, co všechno obsahuje a možnosti podle velikostí a druhů hotelů.
6.Marketing hotelu - vytváření značky a jména, image hotelu. PR a reklama.
7.Udržení produktu na úrovni - TQM v teorii a praxi, jak udržet brand standardy, audity a průběžná kontrola. 8.Personální strategie hotelu podle kategorie. Jak se počítá produktivita a priority podle kategorie a kvality poskytovaných služeb a druhu hotelu.
9.Strategické cíle vytvořené v business plánu - teoretická část a pak praktické cvičení vytvoření hotelového business plánu.
10.Studenty dostanou za úkol vytvořit jako seminární práci - business plan hotelu dle jejich výběru, skutečného hotelu a podle teoretických znalosti z kursu a informací poskytnutých hotelem.