Elektronické obchodování pro ekonomy

Studijní plán:

PředmětElektronické obchodování pro ekonomy (EOE)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Dagmar Frendlovská, Ph.D.
Jazykčesky
Počet kreditů2
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
V 2 kr. ZA

Sylabus

  • Elektronické obchodování v ČR a ve světě, odlišnost elektronického obchodu od klasického obchodu, elektronický obchod a přístup k životnímu prostředí, e-commerce, e-marketing, e-purchasing, e-markets, informační systémy, informační technologie, Internet, Intranet, Extranet.
  • Etapy vývoje e-commerce.
  • Funkce elektronického obchodu, modely elektronického obchodování, elektronické obchodování v 21.století, elektronické cesty, elektronické tržiště.
  • Podrobný náhled na model B2B elektronického obchodu – ekonomika a B2B, výhody a nevýhody obchodování organizací typu B2B, tržiště B2B, elektronické zásobování.
  • Modely elektronického obchodování a modely B2C, C2C, B2P, B2E, B2A – jejich podrobná charakteristika.
  • Komunikační a informační technologie, společnosti využívající internet (jejich dělení do skupin), elektronický obchod a hospodářské prostředí.
  • Návštěvnost elektronického obchodu, prvotní hypotéza úspěchu, vhodná a nevhodná místa pro reklamu, statistiky jako důležitý faktor úspěchu, kritéria pro výběr elektronického obchodu, náklady na zřízení elektronického obchodu, náklady na provoz elektronického obchodu, jednoduchost obsluhy elektronického obchodu, kvalitní zpracování elektronického obchodu, rychlost obsluhy elektronického obchodu, on-line a off-line administrace.
  • Webdesign, možnosti webdesignu, zdroje příjmů v elektronickém obchodování, funkce elektronického obchodu z pohledu zákazníka, využívání elektronického obchodování.
  • Prameny návštěvnosti, základní zdroje denní návštěvnosti.
  • Elektronický obchod a jeho bezpečnost, organizační způsoby ochrany dat, bezpečnosti informačních systémů, důvody pro zavádění principů informační bezpečnosti, překážky rychlejšího prosazování informační bezpečnosti.

Doporučená literatura

  • Jiří Dvořák: Elektronický obchod, Brno 2004,ISBN 80-214-2600-4.
  • Jiří Sedláček: E-komerce – internetový a mobil marketing od A do Z, BEN – technická literatura, Praha 2006,ISBN 80-7300-195-0.
  • Janice Reynolds: The Complete E-Commerce Book, 2.vyd., CMP Books, San Francisco 2004, ISBN:1-57820-312-0
  • Miroslav Sedlák, Petra Mikulášková: Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, 1.vyd. , Computer Press, Brno 2012, ISBN 978-80-251-3727-7
  • Viktor Janouch: Internetový marketing, 2. vyd., Computer Press, Brno 2014, ISBN 978-80-251-4311-7
  • Josef Řezníček, Tomáš Procházka: Obsahový marketing - Nakrmte Internet svým obsahem, 1.vyd. , Computer Press, Brno 2014, ISBN 978-80-251-4152-6
  • Dave Chaffey: E-business and E-commerce management, 5.vyd., Pearson, London 2011, ISBN 978-0-273-75201-1

Anotace

Daný předmět seznamuje studenty se základy elektronického obchodu z pohledu strategie a pozadí fungování daného druhu obchodování. Předmět se zaměřuje na pochopení principu existence elektronického obchodu jako nezbytné součásti současného obchodního, ale i soukromého života. Celý předmět je věnovaný uvedení do dané problematiky, která má rostoucí tendenci na celém světě, a která je již považována za nepostradatelnou součást dnešní generace.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím